Au rămas fără locuri de muncă peste hotare, din cauza POŞTEI ROMÂNE! Cum se scuză acum angajaţii vinovaţi de EROAREA FĂRĂ JUSTIFICARE!
Angajaţii Poştei Române au pierdut actele de stare civilă a doi ieşeni stabiţi în Dublin, documente necesare acestora la angajare. Pentru că nu au putut prezenta certificatul de căsătorie, soţii ieşeni au pierdut două locuri de muncă foarte bine plătite, scrie 7est.ro
De Redactia Observator la 30.03.2017, 13:25Angajaţii Poştei Române au pierdut actele de stare civilă a doi ieşeni stabiţi în Dublin, documente necesare acestora la angajare. Pentru că nu au putut prezenta certificatul de căsătorie, soţii ieşeni au pierdut două locuri de muncă foarte bine plătite, scrie 7est.ro
Elena şi Marcel N. aveau nevoie de actele stării civile în original, pentru e le prezenta angajatorului. De asemenea, firma din Irlanda le-a cerut celor doi, sosț și soție, să prezinte pentru realizarea formalităților juridice documentele de stare civilă, certificate de naștere și certificatul de căsătorie, precum și traduceri legalizate ale acestor acte.
Pentru a nu face un drum în ţară doar pentru a veni să îşi ia actele, cei doi au apelat la ajutorul rudelor, să le trimită documentele prin poştă.
Din cauza neglijenţei angajaţilor Poştei Române, documentele au fost pierdute, iar şansa celor doi români la un loc de muncă foarte bine plătit, a dispărut odată cu ele.
“Sora și cumnatul meu m-au rugat să le trimit documentele, pentru că reușiseră să găsească “job-uri” în Dublin. Firma le-a cerut aceste documente în orginal. Le-am mai trimis șI alte lucruri prin intermediul mai multor firme de curierat și nu au fost probleme. Nu știu ce s-a întâmplat, de această dată am apelat la Poșta Română. Nu trebuia…”, a declarat Valentina U., expeditorul coletului rătăcit.
Actele sunt rătăcite dde mai bine de o lună. Coletul a fost expediat pe data de 24 februarie, conform avizelor și parafelor Poștei Române.
“Undeva s-a pierdut”, a fost explicația angajaților de la poștă. În lipsa documentelor, soții Elena și Marcel N. au ratat posibilitatea de a se mai angaja și de a primi un salariu destul de consistent, aproximativ 2.000 de euro fiecare.
În plus, cei doi soți au rămas fără documentele de stare civilă, care le sunt absolut necesare. În consecință, aceștia trebuie să se înhame la o nouă cheltuială, pentru a reveni în țară, în vederea eliberarii unui nou set de acte.
Expeditorul, Valentina U. încearcă însă să i se facă dreptate familiei sale.
“Am fost la Poștă și am întrebat. Inițial, mi-au spus că a plecat de la Iași, a ajuns la București și de aici s-ar fi pierdut. Când le-am spus că vreau să depun reclamație, mi-au spus că mă despăgubesc, adică îmi restituie banii pe care i-am plătit pentru expediere. Ei bine, asta nu mă mulțumește. Nu banii ăștia sunt o problemă, ci faptul că sora și cumnatul meu au pierdut două locuri bune de muncă”, a mai spus Valentina U.
Poșta și Protecția Consumatorului fac anchetă
Conducerea Poștei recunoaște că s-a făcut o mare greșeală. Însă, după cum declară Dragoș Serseniuc, directorul Oficiului Județean de Poștă IașI, persoanele care se fac vinovate de pierderea plicului cu documente vor fi identificate și sancționate numai în urma unei anchete.
“În urma sesizării primite din partea doamnei, a fost demarată o anchetă. Însă, de astfel de cazuri nu ne ocupăm noi, ci numai departamentul specializat de la București. Nu pot să estimez când va primi doamna un răspuns, însă pot să vă spun care sunt procedurile. În general, ancheta are un teremen de realizare de o lună de zile, iar formularea răspunsului de trei luni de zile”, a spus Dragoș Serseniuc.
Totodată, în urma acestei sesizări, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorului a declanșat o anchetă.
“Trebuie să facem verificări, să vedem cine a greșit și de ce și abia atunci ne vom pronunța asupra sancțiunii care va fi aplicată. Au mai fost și alte sesizări care vizau spețe similare în care au fgost implicate firme de curierat”, a declarat Alexandru Hordilă, șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului.