Metroul din Cluj, în linie dreaptă. Cât va plăti, anual, primăria pentru noul mijloc de transport
Metroul ajunge şi în Ardeal. Cluj-Napoca va fi al doilea oraş din România cu transport subteran. A fost aprobat studiul de fezabilitate, aşa că proiectul intră în linie dreaptă. Şi dacă totul merge bine, clujenii se vor putea plimba cu metroul peste şase ani. Însă costurile sunt duble faţă de cât se estima anul trecut, iar construcţia presupune şi demolarea unor case din centrul oraşului.
De Alex Prunean la 23.11.2021, 20:23Peste două miliarde de euro. Atât va costa construcţia primei magistrale de metrou din Ardeal. Linia va avea 20 de kilometri şi va traversa Cluj-Napoca de la Vest la Est.
Alex Prunean - reporter Observator: Trenurile care ar urma să circule în subteranul Clujului vor fi de tip nou, fără conductor. Vor avea 51 de metri lungime şi vor circula la un interval de 90 de secunde. În total, 165.000 de pasageri va putea trasnporta zilnic metroul din Cluj.
Primăria speră să rezolve problema traficului, mai ales pentru clujenii care s-au mutat în ultimii ani în afara oraşului.
Şerban Tiganas - secretarul general al Uniunii Internaționale a Arhitecților: Nu poţi să te concentrezi doar pe metrou şi să spui că rezolvi traficul. Pentru un foarte mare proiect, ai nevoie de un client pe măsura lui. Ori proiectele pe care le-a gestionat primăria au fost de cu totul alte dimensiuni.
- ANIMAŢIE GRAFICĂ. Cum vor arăta staţiile şi metroul de la Cluj. Studiul de fezabilitate a fost votat. Când va...
- Construirea metroului din Cluj, votată astăzi în Consiliul Local. Posibilul traseu al noului mijloc de transport
- Magistrala de metrou M2 va avea cel puţin trei staţii noi. Proiectul face parte din programul de extindere a liniei...
Un nou mijloc de transport pentru clujeni
Studiul de fezabilitate arată că doar întreţinerea metroului va costa primăria, anual, 13 milioane de euro.
Emil Boc - primar Cluj Napoca: Dacă ar fi rentabile financiar, le-ar face privaţii, să câştige bani. Nicăieri în lume, repet, nicăieri, din punct de vedere financiar, sistemele de metrou, ca şi de transport public, nu sunt rentabile.
Lucrările ar urma să înceapă peste doi ani, iar tunelurile vor fi săpate cu utilaje de tip cârtiţă.
Alex Prunean - reporter Observator: Pe toată lungimea liniei de metrou vor fi amenajate 19 staţii, 5 în Floreşti, iar restul în Cluj-Napoca. Pentru a putea fi construite, nouă imobile, printre care o creşă şi mai multe case de aici de pe Calea Moţilor, ar urma să fie propuse pentru demolare.
Deşi proiectul a fost deja aprobat, proprietarii imobilelor ce vor fi demolate habar n-au că vor fi nevoiţi să se mute.
Proprietar: Oficial nu am primit nicio înştiinţare. Din ziare, de la televiziune, de acolo am aflat că am fi pe cale de a fi demolaţi. Noi ne-am bucura foarte mult dacă nu ar trebui totuşi să plecăm.
Primele 9 staţii ar trebui finalizate până în 2026. Celelalte 10 au ca termen de execuţie anul 2031.