Promotiile, daunatoare portofelului
Caldura de afara ii impinge pe cumparatori in racoarea marilor magazine. Si in capcana lor. Atrasi de promotii, clientii pleaca din magazine cu mai multe produse in cos decat au nevoie
De Redactia Observator la 31.07.2013, 17:24Mihaela face cumparaturi pentru familia sa cu doi copii pentru urmatoarele doua saptamani. Desi are o lista detaliata, a mai "scapat" in cos si alte produse. Bugetul de astazi este cuprins intre 300 si 500 de lei. “Mai vezi promotii, iti mai aduci aminte ca mai trebuie ceva pe la bucatarie, pe la baie. Cred ca mai vin o data, va dati seama ca se termina”, a marturisit femeia.
Iar firmele sunt foarte inventive pentru a-i ademeni pe clienti. Promotiile sunt la ordinea zilei. Chiar daca par avantajoase, promotiile sunt uneori daunatoare portofelului. “Sa ne uitam de fiecare data, mai ales la promotii, la termenul de valabilitate. Cumparand mai mult decat ne trebuie, s-ar putea sa aruncam mai multe produse si sa cheltuim mai multi bani”, spune presedintele Asociatiei pentru Protectia Consumatorului.
O alta strategie presupune plasarea produselor scumpe la vedere, iar jucariile pe rafturile care sunt la indemana micutilor. Nu lipsesc nici concursurile cu premii. “S-ar putea sa te incante castigul unui premiu pentru un produs sau un aliment pe care nu il doresti cu adevarat”, a spun un specialist in vanzari.
In plus, cei care participa la concursuri trebuie sa-si ofere datele personale si nu este exclus ca, apoi, sa fie asaltati cu alte oferte de care nu au nevoie.