TIK-TOK, noul trend între vedete. Platforma de socializare se bazează pe scurte videoclipuri
Dacă vă vine greu să credeţi că poate fi ceva mai tare decât giganţii Google şi Facebook, fiţi atenţi. Cel puţin aşa pare când te uiţi cu atenţie la nebunia pe care o creează cel mai nou trend din online: TIK-TOK.
De Redactia Observator la 04.11.2019, 14:49Dacă vă vine greu să credeţi că poate fi ceva mai tare decât giganţii Google şi Facebook, fiţi atenţi. Cel puţin aşa pare când te uiţi cu atenţie la nebunia pe care o creează cel mai nou trend din online: TIK-TOK. Platforma de socializare se bazează pe scurte videoclipuri, create special pentru aceasta, cu tot felul de sunete amuzante. Anul trecut, a fost cea mai downloadată aplicaţie din Europa şi din Statele Unite şi a fost considerată cel mai valoros start-up lansate până acum.
Schimbarea şi reinventarea sunt reguli de bază în lumea artiştilor. Publicul este împărţit în mediul online pe diferite platoforme, iar vedetele.ţin pasul cu urmăritorii lor.
Este şi cazul Andreei Bălan, care este foarte activă pe toate conturile de socializare
Reporter: Ai de mult timp cont de tik tok?
Andreea Bălan: Doar de două luni, sunt impresioantă că în două luni am deja 100,000 de followers, am şi postat des filmuleţe, cred că acolo este publicul mai young, mai tânăr. Generaţia mea este pe Facebook, generaţia mai tânără este pe Instagram şi generaţia foarte, foarte tânără este pe Tik Tok. Cred că e foarte important ca un artist, mai ales intro carieră longegivă, să se updateze. Cred că e imp să fii pe toate platformele şi la toate generaţiile. Pe tik tok trebuie să faci conţinut real, adevărat, adică sunt filmuleţe, nu poţi să postezi poze, îţi pune mintea la contribuţie şi te pune să munceşti cu adevărat, real.
Extrem de activă, şi primitoare. Aşa este comunitatea adunată pe platforma de socializare care face furori în rândul tinerilor. Practic, ca să devii popular, primul pas este să filmezi un videoclip.
Creativitatea este de departe cea mai importantă. Ea poate transforma un videoclip obişnuit într-o postare de succes, care strânge mii de aprecieri şi comentarii.
Alexandru Ionut, social media manager: Poţi să faci şi tranziţii.
Reporter: Ce înseamnă asta?
Alexandru Ionut, social media manager: Adică mişcări ale camerei, mişcări ale obiectelor cu care filmezi, iţi ia foarte mult, din câte am înţeles, jumătate de oră pentru 15 secunde. Poţi să ai video de 15, 30 de secunde, poţi să ai muzica din Tik Tok sau să înregistrezi tu sunetul tău şi alţii să folosească sunetul tău. Părerea mea e că este mult mai interactiv şi mai smart pentru copii să posteze clipuri, la o poză mă pun aici pe canapea şi a făcut poza, la video trebuie să gândesc înainte.
Dar este o platformă potrivită oricui doreşte să se exprime in mediul online, prin intermediul videoclipurilor. Poveşti scurte, reinterpretări şi dans sunt doar câteva dintre ideile care pot fi puse in practică
Mih Lovin: Le permite oamenilor să se manifeste într un format în care până acum nu puteau să o facă. Tik Tok ul este despre exlusiv despre video. Este cea mai permisivă platformă din perspectivă organica. Nu există nicio platforma si indraznesc să spun că nici nu a existat vreodată, care să îţi permită o creştere mai rapidă. Sunt puţini care creează conţinut şi foarte multi care îl urmăresc. Este ca şi cum te deschizi pe o scenă unde audienţa este toată România sau toată lumea. Pentru că Tik Tokul îţi permite să te expui la mai mult decât propria ţară sau propria coomunitate de prietenimpractic are un algoritm care pe bază de hashtag te expune uriaş. Tu poţi să foloseşti tik tok ca să spui ce ai făcut astăzi, dar dacă totuşi îl pui în anumit context, cu anumită muzică sau reinterpretezi ce este deja viral şansa te creşte.
Videoclipurile cu filtre aplicate, dar şi cele care stârnesc râsete sunt printre cele mai apreciate.