Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Munca pe camion. 3 mituri demontate

Pentru multe persoane, meseria de șofer de tir sau camion este una foarte diferită de orice alt tip de loc de muncă, cu beneficii și provocări inedite sau chiar ieșite din comun.

de Redactia Observator

la 11.09.2020 , 15:28

Munca pe camion. 3 mituri demontate Munca pe camion. 3 mituri demontate - REIHMANN

La un moment sau altul din viață, mulți dintre noi ne-am imaginat cum ar fi să lucrăm drept șofer de tir, transportând diverse mărfuri între diferitele țări ale Europei și ale lumii sau plictisindu-ne pe marginea drumului, în așteptarea unui aparat dejantat camioane, după o pană neașteptată.

Ne imaginăm numeroase lucruri când vine vorba de această meserie, însă multe dintre acestea sunt foarte departe de adevăr. Acest lucru duce, de multe ori la apariția unor preconcepții, care ne pot altera percepția când vine vorba de acest tip de activitate. Tocmai din acest motiv, de-a lungul timpului și-au făcut apariția o serie de mituri despre meseria de șofer de tir. Iată 5 dintre cele mai des întâlnite:

Este o meserie sigură

Articolul continuă după reclamă

Foarte mulți cred că meseria de șofer de tir este una foarte sigură și lipsită de pericole, în afara celor legate de condițiile de trafic. Din nefericire însă, lucrurile nu stau deloc așa. Foarte mulți dintre șoferii de tiruri sau camioane sunt, deseori, supuși la furturi și jafuri, uneori chiar în timpul mersului.

Dat fiind faptul că vizibilitatea lor este redusă în anumite unghiuri, hoții profită de asta și se apropie de spatele autospecialei, deschizând ușile acesteia și cățărându-se în interior, chiar în timpul mersului. Deseori, șoferul nici măcar nu observă situația decât când face o oprire, asta fără să mai punem la socoteală faptul că nici măcar în parcări, marfa lor nu este 100% în siguranță, multe transporturi de marfă fiind jefuite noaptea, în timp ce șoferii se odihnesc.

Este o meserie relaxantă

O altă preconcepție des întâlnită este că meseria șoferilor de tir nu este una foarte solicitantă, cel puțin nu în comparație cu alte tipuri de joburi. În definitiv, activitatea principală a acestora nu presupune decât în a-și conduce vehiculele, traversând multe țări și orașe frumoase și interacționând cu oameni diferiți și interesanți pe traseele lor. Toate aceste sunt adevărate, însă trebuie menționat faptul că, spre deosebire de alți șoferi care pleacă la drum lung, cei care lucrează pe tiruri și camioane au termene scurte și programe stricte de respectat, motiv pentru care sunt deseori forțați să conducă multe ore fără pauze.

Aceștia sunt constant nevoiți să lupte cu oboseala și amorțeala în timp ce conduc, altfel riscând să nu ajungă la timp la destinație. Mai mult, nu este rară nici situația în care nu le mai rămâne suficient timp pentru dormit, fiind de multe ori nevoiți să se descurce cu doar câteva ore de somn pe noapte, lucru care agravează și mai mult lucrurile.

Șoferii nu trebuie să se ocupe de repararea defecțiunilor

Multe persoane cred că reparațiile la tiruri și camioane sunt suportate întotdeauna de compania care deține vehiculele, șoferii nefiind nevoiți decât să aștepte sosirea mecanicilor în cazul unei defecțiuni. Spre exemplu, în cazul unei pene tot ce trebuie să facă șoferul este să sune la șefii săi, iar în scurt timp o masina dejantat camioane își va face apariția, soluționând rapid problema.

Din păcate acest lucru este foarte departe de adevăr, majoritatea acestor șoferi fiind nevoiți să se transforme în veritabili mecanici, pentru a rezolva rapid orice defecțiune. Aceștia sunt deseori nevoiți să găsească ei înșiși soluții pentru orice defecțiune, iar asta foarte rapid, pentru că indiferent cu ce probleme se confruntă, termenele de predare a mărfii trebuie întotdeauna respectate.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri Auto » Munca pe camion. 3 mituri demontate