Video Românii continuă să cumpere mașinile vechi de care Occidentul încearcă să scape. ”Preţul e mai important decât anul de fabricaţie”
În timp ce alte state europene vor să scape de rable, noi le cumpărăm. Un sfert din maşinile înmatriculate în primul trimestru au norma de poluare cel mult Euro 2. Preţul e mai important decât anul de fabricaţie, spun şoferii.
În ciuda efortului statului de a încuraja achiziţia de maşini noi, prin programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, cei mai mulţi români tot maşini la mâna a doua cumpără. Acest tânăr, spre exemplu, tocmai a luat una veche de 12 ani.
Mădălin Toma, cumpărător: ”Este din anul 2009, pe benzină. Nu am o posibilitate să iau o mașină noua. Mi se par mult mai accesibile la mâna a doua, decât noi”
Modelul ales de Mădălin costă opt mii de euro.
Mădălin Toma, cumpărător: ”O să iau în rate, cu credit în rate, undeva la 1.100 lei/pe lună, pe timp de trei ani”
O maşină nouă costă cel puţin 10 mii de euro
Explicaţia e simplă: o maşină nouă costă în medie cel puţin 10 mii de euro.
Șofer: ”Nu oricine își permite mașină scumpă. Eu am o mașina din 2002”.
Șofer: ”Nu cred ca lumea în momentul în care își ia o mașina și nu are atât de mulți bani se gândește la norma euro, ci își ia o mașina sa meargă cu ea”.
Nicolae Răgălie, director platforma auto: ”Românii cumpără maşini la mâna a doua pentru că au venituri destul de mici. Orice om şi-ar dori să-şi cumpere o mașină nouă. Datorită problemelor financiare nu își pot permite acest lucru”
Datele arată că în primul trimestru din acest an, din cele peste 7 milioane de mașini înmatriculate în România, aproape un sfert erau autoturisme clasificate după norma de poluare din categoria non-Euro, Euro 1 sau cel mult Euro 2.
Adrian Mitrea, analist auto: ”Atunci când oamenii sunt limitati financiar, apar astfel de dezechilibre în piață, apar mașini foarte vechi cumpărate la prețuri derizorii”.
România are unul dintre cele mai învechite parcuri auto din Europa
Vârsta medie a parcului auto din România este de 16 ani. Cu cinci ani peste media la nivel european. În continuare, şoferii preferă maşinile pe motorină.
Adrian Mitrea, analist auto: ”Mașinile diesel vechi în piețele vestice au început sa devină foarte accesibile pentru ca oamenii vor sa scape de ele/motiv pentru care aceste piețe sărace le cumpără”.
Cosmin Boltaş, dealer auto: ”Majoritatea din Germania și Franța, Italia, Austria, Belgia. Cam 50 la suta contează prețul”.
În spatele unui preţ mic se pot ascunde multe capcane, atrag atenţia experţii. Iar reparaţiile pot ajunge să fie mai costisitoare decât preţul de achiziţie al maşinii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰