Șoferii cu mașini sub Euro 5 trebuie să plătească vinieta, ca să circule în București
Toţi şoferii care au maşini cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti, de anul viitor, taxă de intrare în București. În plus, nicio maşină cu normă inferioară standardului Euro 3 nu va mai avea voie să circule în centrul oraşului.
Toţi şoferii care au maşini cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti, de anul viitor, taxă de intrare în București. În plus, nicio maşină cu normă inferioară standardului Euro 3 nu va mai avea voie să circule în centrul oraşului. Proiectul Oxigen, care introduce vinieta de Bucureşti, are ca scop reducerea poluării din Capitală. Săptămâna viitoare va fi supus aprobării, iar dacă va trece de votul consilierilor, taxa se va aplica de la 1 ianuarie.
Şoferii maşinilor cu normă de poluare non-Euro, Euro 1, 2, 3, inclusiv Euro 4 ar putea plăti taxă, în Bucureşti. Indiferent de locul de înmatriculare al autoturismelor.
De zece ani se vând deja maşini Euro 5, însă în România, cele mai multe vehicule sunt mai vechi de un deceniu. Mai exact, 5 milioane din cele 6,5 milioane de autoturisme, câte erau înmatriculate la finalul anului trecut. Chiar şi pentru o singură călătorie în Capitală, şoferii trebuie să plătească vinietă.
Proiectul nu mai cuprinde vinieta pentru şoferii care conduc maşini înmatriculate în afara Bucureştiului și a județului Ilfov, aşa cum era până acum. Va exista o singura taxă, universală, denumită Oxigen. În plus, ca noutate, faţă de ce s-a discutat, se introduce o nouă vinietă şi pentru cei care conduc mașini cu motorizare Euro 4.
- Maşinile de epocă pe care doar colecţionarii cu averi impresionante şi le pot permite. "Operă de artă!"
- Radarele e-Sigur vânează șoferii vitezomani pe două autostrăzi și un drum național. Amenzile vor veni direct...
- Revoltă în Sectorul 4 pe taxa de 540 de lei impusă şoferilor. "Motocicleta e în curte, dar trebuie să plătesc"
- Toyota, cel mai mare producător auto din lume pentru al cincilea an. În 2024 a vândut 10,8 milioane de mașini
- Rabla 2025. Producătorii auto cer tichete de 8.500 de euro pentru electrice. Banii pentru diesel, eliminaţi
Valoarea vinietei este calculată pentru o zi, o lună, şase luni şi un an. Diferă în funcţie de nivelul de poluare al maşinii. Astfel, pentru o zi, taxa este între 5 şi 15 lei. Iar pe an, porneşte de la 500 de lei, în cazul autoturismele Euro 4 şi ajunge la 1.900 de lei, pentru cele non-euro.
Primăria vrea ca maşinile non-Euro, Euro1, Euro2 să fie complet interzise în centrul oraşului, măsură valabilă și pentru cei cu mașini înmatriculate în București sau Ilfov.
Zona zero a Capitalei va fi delimitată prin panouri de avertizare. Şi este cuprinsă între Piaţa Victoriei, Ştefan cel Mare, Calea 13 Septembrie şi Parcul Tineretului. Vorbim de o zonă mult mai mare decât cea anunţată iniţial.
Proiectul se află în dezbatere publică, iar săptămâna viitoare va ajunge la vot în Consiliul General.
Dacă va fi aprobat, măsurile vor intra în vigoare de la 1 ianuarie. Cei care vor fi prinsi că circulă fără vinieta Oxygen riscă amenzi între 1.500 şi 2.000 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰