Antena Meniu Search
x

“Donează roşu pentru România”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare

Geometry Global şi Observator au pornit un “experiment” prin care invită românii la cel mai apropiat centru de donare de sânge

 Geometry Global şi Observator au pornit un “experiment” prin care invită românii la cel mai apropiat centru de donare de sânge

“Donează roşu pentru România” este campania de mobilizare socială ce urmăreşte să determine românii să doneze sânge, într-un cuvânt: viaţa. Astfel, “donează roşu” devine mesajul sub care, în săptămâna 28 aprilie – 2 mai, timp de 3 minute pe zi, ecranul Observatorului este stors de culoarea roşie în vreme ce sunt prezentate ştiri relevante pentru acest subiect. Online, romanii pot susţine în continuare cauza accesând aplicaţia de Facebook “Donează roşu pentru România”, aplicaţie în care fiecare utilizator poate găsi lista cu cel mai apropiat centru de donare şi îşi poate schimba poză de profil cu sloganul campaniei. În cele 5 zile de campanie, numărul celor care au donat sânge în capitală a crescut cu aproximativ 100%, iar în ţară există o estimare de 50%.

“Campania “Donează roşu pentru România" încearcă să mobilizeze romanii să doneze sânge, într-o tară care se afla pe ultimele locuri la acest capitol. Grupa mea sangvina, O rh negativ, o grupă rară, care donează tuturor dar nu primeşte decât de la aceeaşi formulă, mă face să înţeleg şi mai mult ce înseamnă generozitatea şi grijă pentru cel care are nevoie. Nu vreau să lăsăm pe mâine ce putem salva azi!”, declară Andreea Berecleanu, prezentatoarea principalului jurnal de ştiri al Antenei 1.

În România, sub 2% dintre oameni donează sânge şi mai puţin dintre ei o fac constant, ca urmare trăim într-o ţară în care încă se moare în spitale şi pentru că sângele nu ajunge la timp sau nu ajunde deloc la cei care au nevoie de el. Astfel, ideea de a arăta cum este viaţa fără roşu capăta o filozofie şi o strategie de comunicare pe care agenţia Geometry Global le prezintă Observatorului; în mai puţin de două săptămâni de la prima întâlnire se lansează campania:

“Ne-am întâlnit cu echipa Observatorului având două gânduri simple în minte: facem oamenii să conştientizeze lipsa sângelui în mod direct, prin lipsa culorii roşii din ecranul televizorului, iar pentru că target-ul din online este diferit, gândim o aplicaţie prin care utilizatorii pot adera la cauză şi pot face mesajul foarte vizibil. Cu ajutorul emisiunii de ştiri, două idei simple, însoţite de lista celor mai apropiate centre de donare, constituie azi o campanie de CSR puternică ce vizează rezultate directe: mai mult roşu, mai multă viaţă pentru România, mai mulţi donatori.” declară Mihai Fetcu, Creative Director la Geometry Global.

Campania este o initativa pro bono a Geometry Global pentru Observator care a generat în mod firesc un demers jurnalistic semnat de Observator. Ideea campaniei a luat amploare, astfel că, pe lângă calupul de ştiri şi aplicaţia de facebook, mai multe vedete au aderat mişcării susţinând în mod direct campania şi povestind experienţe relevante.

Dacă înainte de campanie media zilnică la centrul din Bucureşti era de 180-200 de donatori, în prima zi de campanie s-au înregistrat 228, iar în cea de-a doua zi 275 de donatori. După cinci zile de campanie TV şi online, în 4 zile de donare (începând cu 27 aprilie până pe 5 mai incusiv, exceptând zilele 1 şi 2 mai), la Centrele de Transfuzii din Bucureşti s-a atins o medie zilnică de 340 donatori.

Cauta cel mai apropiat centru de donare aici: http://doneazarosu.observator.tv/unde-donez

sau direct din aplicaţia de Facebook: https://apps.facebook.com/doneaza-rosu/?fb_source=search&ref=br_tf

Echipele care au donat idei, timp, pasiune şi ROŞU:

Geometry Global

Creaţie: Sorana Somesan (Senior Copywriter), Florina Alexandru (Senior Art Director), Mihai Fetcu (Creative Director), Ştefan Vasilachi (Head of Art)

CS: Raluca Berceanu (Digital Account Manager), Mihaela Bourceanu (Client Service Director) şi Radu Glonţ (New Business Director)

Strategie: Alex Petrescu (Strategic Planner)

Antena

Lavinia Tudoran (Redactor Şef Adjunct Observator), Alin Romaşcan (Head of News Departament Ştiri), Ioana Răducă (Coordonator Secţie Social), Dan Tudoroiu (Digital Specialist).

Magda Bucur şi Daniel Calin, reporteri.

Andrei Feraru şi Alex Moise, George Chironica, cameramani.

Vedetele Antena 1 care s-au alăturat cauzei: Andreea Berecleanu, Alexandra Badoi, Anca LUngu, Vali Butnaru, Daniel Osmanovici, Răzvan Lupu, Octavia Geamanu, Geanina Ilies, Iulia Zgripcea.

Despre GEOMETRY GLOBAL

Geometry Global este cea mai mare şi complexă agenţie de activare de brand, livrând marketing de brand sub o filozofie unică: ”Precision Activation”. Această abordare se concentrează asupra mixului de ”context” şi ”conţinut” menite să influenţeze comportamentul consumatorilor. Cu o echipă de 4000 de experţi din 56 de pieţe, reţeaua globală dezvolta programe de marketing conectând oamenii cu brand-urile la momentul potrivit, la locul potrivit şi în modalităţi diferite. Lansat în iunie 2013, Geometry Global oferă servicii de activare precum shopper marketing, marketing centrat pe relaţii, promoţional şi experienţial, din mediile trade şi digital. Geometry Global este parte a grupului WPP. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.geometry.com.

Printre conturile aflate în portofoliul agenţiei din România se numără: British American Tobacco, ASIROM, Opel, GlakoSmithKline, Pernod Ricard, Wrigley, Ponderas, Emirates, PHILIPS, Tchibo, eMag, New Yorker.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Mici cu E.coli şi zgârciuri în loc de carne, printre produsele comercializate în magazine. Aţi avut parte de experienţe neplăcute?

Observator » Campanii » “Donează roşu pentru România”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare