Afacerea care a înflorit în România. Industria se ridică la 600 de milioane de euro: o treime din sumă, generată în Bucureşti
Piaţa de cafea out of home din România a explodat. Industrie se ridică la 600 de milioane de euro, o treime din această sumă fiind generată doar în Bucureşti, acolo unde preţul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute.
Studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi, transmite Agerpres.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
Preţul mediu plătit pentru o cafea în Bucureşti ajunge la 10,5 lei
În Bucureşti, preţul mediu plătit pentru o ceaşcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte oraşe analizate, preţul mediu este de 9,4 lei. Studiul mai semnalează că doar 49% dintre respondenţii din Bucureşti cunosc termenul "cafea de specialitate", în celelalte oraşe analizate media fiind de 47%.
- Afacerea care a explodat în plin cod roşu de caniculă. 3 lei costă o pungă în fabrică, iar în magazine...
- Afacerea care prinde rădăcini în România: cât costă un exemplar de kiwi. Riscul e zero pentru că nu există...
- Afacerea cu care un sucevean a dat lovitura, după ce a adus o mică bucată din India în curtea casei. Preţul...
"România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au 'normalizat' din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate", a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea
Potrivit studiului, 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri. În cadrul celorlalte oraşe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au achiziţionat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰