Antena Meniu Search
x

Video Arabii au şi alte ţinte în România, în afară de TAROM. "Sunt multe negocieri, pe multe fronturi"

La doar o săptămână de la vizita Guvernului în ţările arabe, negocierile pentru salvarea Tarom continuă la Bucureşti. Până la preluarea unei părţi importante din operatorul aerian naţional, Tarom trebuie să treacă printr-o restructurare. Arabii sunt interesaţi şi de alte investiţii în România,  de la autostrăzi, la Portul Constanţa.

Florentina Lazăr
de Florentina Lazăr

la 26.04.2024, 19:38

Vezi și

După mai bine de un an de la primele negocieri, oameni de afaceri şi reprezentanţi ai Guvernului din Emirate au ajuns, din nou, la Bucureşti. Miza este importantă: privatizarea parţială a Tarom, companie care nu a mai avut profit din 2007. "Cei care vin sa investeasca vor sa faca bani noi vrem sa revitalizam anumite companii si la randul nostru sa fie trecute la un plus economic. Nu face nimeni acte de caritate", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Emirates Airlines este una dintre cele mai mari companii aeriene din lume

Până la negocierile procentelor ar mai putea dura 1 an. Prima oară, Emirates trebuie să semneze un acord cu statul român. Apoi, o echipă de specialiști, din care fac parte contabili, economiști și juriști trebuie să facă o analiză a companiei pentru a stabili cât valorează. Și Comisia Europeană trebuie să avizeze tranzacția. "Sunt multe negocieri pe multe fronturi şi datorită acestei relaţii grozave între ţările noastre vom vedea dacă aceste companii vor face noi paşi", a declarat Mariam Almheiri, şefă Birou Afaceri Internaționale Emiratele Arabe Unite.

Emirates Airlines este una dintre cele mai mari companii aeriene din lume. Operatorul este deţinut în întregime de Guvernul din Dubai și se mândreşte cu o flotă de 270 de aeronave. Este cea mai mare linie aeriană din Orientul Mijlociu, care face peste 2.500 de zboruri pe săptămână, în 158 de oraşe. Operează, de asemenea, patru dintre cele mai lungi zece zboruri comerciale, de la Dubai la Los Angeles, San Francisco, Dallas şi Houston. În 2023, a făcut un profit de 3 miliarde de dolari. De cealaltă parte, TAROM are o flotă de doar 18 aeronave, dintre care 4 sunt trase pe dreapta din motive tehnice. Vinde avioane și nu cumpără altele noi, iar numărul de curse tot scade. Operatorul naţional zboară spre 21 de destinaţii interne şi externe. Și se cufundă în datorii. Este al 16-lea an pe pierdere: minus 62 de milioane de lei în 2023.

În schimbul ajutorului de la Bruxelles, 80 milioane de euro, compania aeriană românească trebuie să facă restructurări. 50% dintre angajaţi ar putea fi daţi afară. Statul român a semnat un nou acord de colaborare cu Emiratele Arabe Unite, în infrastuctură, energie, agricultură. Şeicii ar putea construi şi un nou terminal, pe Aeroportul Otopeni - o investiţie de sute de milioane de dolari.  

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 4 voturi
Întrebarea zilei

Credeţi că lucraţi sub calificarea dumneavoastră la locul de muncă?

Observator » Stiri economice » Arabii au şi alte ţinte în România, în afară de TAROM. "Sunt multe negocieri, pe multe fronturi"