Video "TAROM Emirates". De ce ar fi interesați arabii să investească în compania noastră aeriană: "Direcția tehnică. Aici este, de fapt, miza afacerilor"
TAROM ar putea prinde aripi cu bani de la arabi. Guvernul negociază în Emirate vânzarea de active, pe modelul Air Serbia. Vecinii noştri au cedat, cu ani în urmă, parte din compania de stat şi au reuşit să o pună pe linia de plutire graţie investiţiilor făcute de şeici. Şi Aeroportul Otopeni, sufocat de numărul tot mai mare de pasageri, s-ar putea extinde tot cu ajutor din Golf.
TAROM este în pragul falimentului. Ultimul an cu profit a fost 2007. De atunci, compania naţională zboară doar în pierdere.
- Florentina Lazăr, reporter Observator: Guvernul încearcă aici, la Abu Dhabi, să convingă Emirates să cumpere acţiuni de la TAROM. Procentele se negociază, însă ce ştim sigur este că statul român ar vrea să păstreze pachetul majoritar, de 51%. Emirates, care a primit ani la rând titlul de cea mai bună companie aeriană din lume, ar ajuta operatorul din România să treacă pe profit.
- Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Pe noi ce ne interesează este să scoatem TAROM din această zonă nefericită, economic vorbind. Trebuie să găseşti forme în a ieşi din acest cerc vicios, în a găsi investitori care să vină să investească în tot ce înseamnă aeronave noi, servicii mai bune.
Arabii ar fi interesaţi de direcţia tehnică din TAROM, spun experţii în aviaţie, adică de 40 la sută din acţiuni.
- Dan Cezar, pilot, expert în aviaţie: Direcţia tehnică este cea care are hangarul. Că aici este, de fapt, miza afacerilor din jurul TAROM-ului, hangarul care îi dă monopolul pe reparaţiile din cadrul Otopeniului. Ei (n.r. TAROM) sunt singurii care au hangar. Bătaia se dă pe această zonă.
- Ce a obținut Ciolacu în Qatar: planuri pentru investiții de miliarde în Aeroportul Timișoara, autostrada...
- EXCLUSIV. Emirates Airlines ar putea salva TAROM, după 17 ani la rând cu pierderi. Ce ar putea primi la schimb arabii
- EXCLUSIV: Vinderea TAROM, construirea autostrăzii Comarnic-Braşov şi o fabrică uriaşă în Brăila. Mizele...
TAROM a refuzat să comenteze discuţiile despre vânzarea de active
Operatorul naţional ar putea urma modelul Air Serbia. Etihad, una dintre companiile din Emirate, a pompat bani grei în compania statului vecin. Azi, Air Serbia are zboruri în America, în China sau Japonia şi face profit. Arabii au ieșit, treptat, din acționariatul companiei.
- Marius Popescu, expert în aviaţie: Serbia, în 2013, atunci când a avut discuţiile cu Etihad, avea o flotă oarecum similară cu cea pe care TAROM o are la ora actuală. Şi probleme foarte mari. Ar fi foarte bine dacă am reuşi să copiem modelul sârbesc, deşi am anumite reticienţe. Nu am foarte mare încredere în puterea de negociere a decidenţilor politici.
- Ionuţ Ciurea, expert în infrastructură: Tu stat eşti incompetent şi mai şi căpuşezi compania. Şi atunci o daţi. Puneţi orice investitor să vină, profesionist din domeniu. Daţi pachetul majoritar. Este o vacă de muls pentru foarte mulţi politicieni care s-au perindat.
Şeicii din Emirate ar putea contribui și la construirea unui nou terminal la Otopeni cu sute de milioane de dolari
Lucrările trebuiau să înceapă încă dinaintea pandemiei, în zona Tunari, însă proiectul a rămas în sertare. Când va fi gata, traficul de pe aeroport va creşte la 25 de milioane de pasageri pe an. Adică aproape dublu decât în prezent. Noul terminal va fi legat de autostrada A3 printr-un drum expres.
- Ionuţ Ciurea, expert în infrastructură: Aeroportul are posibilitatea să ducă în mod normal 7-8 milioane de pasageri, dar este pe la 15, peste capacitate. Vedeţi cozi de multe ori. Nu avem loc pe acest terminal.
Pe Otopeni operează acum 45 de companii aeriene, care transportă pasageri către 128 de destinaţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰