Antena Meniu Search
x

Black Friday 2020, marcat de nevoia românilor pentru produse folositoare în munca online

De Black Friday, cu gândul tot la muncă! Dacă în anii trecuţi, românii strângeau bani pentru haine, bijuterii sau excursii la reducere, anul acesta se caută mai ales laptopuri sau tablete. Şi fondurile sunt mai puţine. Experţii se aşteaptă la scăderea vânzărilor cu 20 la sută faţă de 2019.

Andra Mitu
de Andra Mitu

la 07.11.2020, 01:50

Vezi și
  • Vânzările de Black Friday vor scădea cu 20 de procente anul acesta, arată datele unei companii de consultanţă
  • Oficial, Black Friday este pe 13 noiembrie

Pandemia a temperat goana românilor după reduceri. Cu veniturile afectate de criză, oamenii se uită de două ori la preţ şi cumpără doar produse indispensabile. Olaru este tată de băiat şi fată, iar în această perioadă profită de promoţii pentru a cumpăra echipamentele necesare şcolii online.

Tătic: O sa luam o imprimanta noua, pentru ca scolile sunt online acum si avem nevoie maxima de o imprimanta si tablete si ce mai rtebuie pentru copilasi. El e la gradinita, are cursuri online din fericire si din nefericire pentru noi pentru ca trebuie sa actionam o data cu el.

Electronice la promoţie cumpără şi acest domn. Lucrează în sectorul IT, iar de ceva vreme munca o face numai de acasă.

IT-ist: E oferta si am zis sa profit. Banii pe care nu I-am mai cheltuit in concedii si vacante I-am investit in electronice.

Andra Mitu, reporter Observator: Dacă în anii trecuti, de black friday vedete erau cosmeticele, produsele de ingrijire, îmbrăcămintea și încălțăminte, de aceasta data, cumpărătorii orienteaza spre produsele care au legătură cu munca și traiul de acasă. Vorbim despre laptopuri, tablete, pc uri, telefoane, dar și produse electronice și electrocasnice

Anul acesta, şi bugetul alocat cumpărăturilor e mai mic.

Femeie: Nu mai facem ca inainte, dar asa strictul necesar trebuie sa il cumparam ca n-am ce face. Trebuie sa ne mai ingrijim si pe noi

Adrian Negrescu, consultant economic: Vom vedea o creștere a numarului, dar din păcate cosul de consum, valoarea medie a vanzarilor va fi în scădere pentru ca oamenii sunt mai prevazatori.

Oficial, Black Friday este pe 13 noiembrie. Multe dintre magazine au pornit deja promoţiile.

Silvia Petraru, director magazin Flanco: Am pregatit reduceri de peste 80 la suta la peste un milion de produse aflate in stoc.

Mihai Păstrascu, CEO Evomag: Estimam noi ca vom avea vanzari mai mari cu 50 la suta, dar consideram ca ac lucru este conjunctural acum, ne-am si pregatit in directia asta.

Daniel Apostol, director de magazin Altex: Startul black friday a fost dat pe 29 a zecea, o se desfasoare pe cinci saptamani. Avem stocuri suficiente care sa ne dea cifre la fel de bune, la fel ca la inceput.

Per total însă, vânzările de BlacK Friday vor scădea cu 20 de procente anul acesta, arată datele unei companii de consultanţă. Dacă anul trecut s-au vândut produse de 300 milioane de euro, estimările pentru acest an nu depăşesc 240 milioane de euro. Cu 10 milioane de euro sub nivelul înregistrat în 2018.

În luna reducerilor, şi noul ministru al mediului a anunţat ca programul rabla pentru electrocasnice se extinde şi va cuprinde 9 produse. Românii isi vor putea înlocui şi calculatoarele vechi cu laptopuri ori tablete noi.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri economice » Black Friday 2020, marcat de nevoia românilor pentru produse folositoare în munca online