Video Black Friday 2022. Topul celor mai scumpe cumpărături: pe ce a cheltuit un român 311.000 de euro
Black Friday de anul acesta este ediţia recordurilor şi a premierelor în România. Aproape jumătate din populaţie a căutat oferte pe cel mai mare magazin online din ţară. În opt ore, o zi de lucru, românii au plătit cu cardul peste 300 de milioane de lei. În "minutul de aur", cu cele mai multe solicitări, au avut loc peste şapte mii de tranzacţii, dublu faţă de anul trecut. Paradoxal, explicaţia setei de cumpărături este inflaţia. Românii se tem că toate se vor scumpi şi mai mult.
De Black Friday, deşteptarea s-a dat dis-de-dimineaţă în România. Prima oră a adus în online şi primul record de comenzi.
"Electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video, telefoane, după care vin categoriile mai nou apărute în ultimii doi ani - băuturi, parfumuri, produse de îngrijire personală, jucării pentru copii, fashion", spune reprezentanta PayU România, Elena Gheorghe, întrebată ce cumpără românii cel mai mult.
În căutarea celui mai bun preţ de pe cel mai mare magazin online din România, românii au pierdut noţiunea timpului. Peste opt milioane şi jumătate de oameni au stat pe site aproape 190 de ani, deşi era abia prânzul.
"Am înregistrat cu 43% mai multe comenzi faţă de anul anterior. S-au vândut, până la această oră, şase dintre automobile. S-a vândut şi o casă la Frumuşani", a spus directorul de operaţiuni Alex Niculescu.
"Oamenii sunt interesaţi de mult mai multe lucruri la reducere în perioada asta în care bugetul este sub presiune din cauza inflaţiei", a declarat chief marketing officer-ul Irina Pencea.
Black Friday aduce reduceri la festivaluri şi carne de porc
Pentru excentrici, Black Friday a adus un bilet de 10.000 de euro la Electric Castle. Include zborul spre Cluj-Napoca din orice punct al României, transport de la Cluj-Napoca la Bonțida cu elicopter privat, mașină specială şi ghid privat la festival.
În topul ofertelor s-a strecurat şi carnea de porc plus un velier cu preţ redus, de la 344.000 de euro, la 311.000. Apartamentele şi casele au reduceri considerabile - de până la 19.000 de euro - şi pe platformele de specialitate, şi la dezvoltatorii imobiliari. Frumuseţea şi dinţii strălucitori s-au vândut, de asemenea, la preţ mai mic.
"Reducerile la noi merg până la 70%. Categoria care se vinde cel mai bine în acest moment este categoria de păr", a spus cofondatorul unei companii de înfrumuseţare, Răzvan Afenduli.
Cum nu este niciodată prea devreme să te gândeşti la vacanţă, agenţiile de turism au avut mii de cereri pentru concedii cu preţ redus, iar SPA-urile completează relaxarea şi ofertele de la mare.
Au existat oferte şi în magazinele fizice, doar că oamenii nu s-au mai înghesuit ca în alţi ani. Peste 90% dintre clienţi au preferat să dea comenzi online. Au fost, însă, şi unii care s-au abţinut de la orice fel de promoţie.
În cazul ofertelor mincinoase, cumpărătorii pot face sesizări direct pe pagina ANPC. În cazul comenzilor online, produsele pot fi returnate în termen de 14 zile fără nicio explicaţie. Anul trecut, după Black Friday, protecţia consumatorului a primit sute de reclamaţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰