Video

Cadourile de Crăciun, cumpărate online. Ce program de livrare au anunțat firmele de curierat

De Laurenţiu Rădulescu.
Publicat: 21.12.2020, 22:39.
Actualizat: 21.12.2020, 22:39

Nicio criză, fie ea pandemie, nu poate anula tradiţia cadourilor de sărbători. Oamenii au evitat însă magazinele din oraş şi au preferat să cumpere online. Aşa că numărul de comenzi a crescut foarte mult faţă de anul trecut. Totuşi, grăbiţi-vă, companiile de curierat anunţă că produsele comandate în perioada 24-27 decembrie vor fi livrate din 28 decembrie, iar comenzile plasate între 31 decembrie şi 3 ianuarie vor ajunge la destinaţie începând cu 4 ianuarie.

Obligaţi să evităm magazinele într-un an în care trebuie să păstrăm distanţarea, ne-am mutat cu totul online când vine vorba de cumpărături. Şi asta s-a văzut şi pe numărul de comenzi. Înainte de sărbători, cumpărăturile sunt şi mai multe. Comenzile făcute în această perioadă au crescut cu peste 30 de procente faţă de restul anului.

Laurenţiu Rădulescu reporter Observator: Sunt aproape 150 de mii de produse care pleaca zilnic din acest depozit urias spre cele mai mari oraşe din ţară. O perioadă de vârf spun retailerii dar la care se aşteptau o dată cu venirea pandemiei.

Cele mai cumpărate produse online

Comenzile pentru jucării, cărţi şi produsele media s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri uriaşe la comenzile făcute online sunt şi la electrocasnice mici şi decoraţiuni de Crăciun.

În plus, pentru prima oară anul acesta, în pandemie oamenii au cumpărat de pe internet inclusiv făină, zahar, apă şi băuturi alcoolice, practic tot ce le trebuie pentru pregătirea mesei de Crăciun.

Alexandru Niculescu, reprezentant companie vânzări online: Clienţii cumpără des online cu cardul. Astfel încât să se evite schimbarea din mână în mână a bancotelor. 55% dintre comenzi sunt plătite cu cardul online.

Nici curierii n-au timp să se plictisească în această perioadă. Comenzile sunt multe, deci coletele ieşite din depozite pot ajunge la clienţi chiar şi după trei, patru zile.

Faţă de anul trecut numărul cumpărăturilor a crescut cu 13 procente, iar coşul de cumpărături mediu a ajuns la aproape 400 de lei în online.

Laurenţiu Rădulescu reporter Observator: 43% dintre respondenți declară că se simt inconfortabil să facă cumpărături din magazinele tradiționale pentru că acestea sunt prea aglomerate și nu se respectă regulile de distanțare.

Florinel Chiş, director Asociaţia Magazinelor Online: România este în continuare o ţară în care electro-it-ul domina, ca si pondere din vânzări, alături de produse din gama fashion sau home and deco.

Specialiştii spun că piaţa magazinelor online va atinge în acest an peste cinci miliarde de euro, cu 1,4 miliarde mai mult decât anul trecut.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.