Video Ce trebuie să știe românii care au asigurare RCA la compania Euroins
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat, vineri dimineaţă, că retrage autorizaţia celei mai mari companii de asigurări auto din România, Euroins. Compania intră în insolvenţă, a patra pe piaţa de asigurări din 2015 încoace. Asta înseamnă o nouă lovitură pentru proprietarii de autoturisme. În condiţiile în care preţurile poliţelor RCA au crescut cu peste 70 la sută anul trecut.
Este foarte important să știm că e posibil ca, în perioada următoare, atunci când mergem la un service și vrem să ne reparăm mașina în baza unei asigurări Euroins, să nu putem acest lucru, să fim refuzați de către service-uri. Se tem că nu își vor mai primi banii sau îi vor primi cu dificultate. Este de asemenea important să știm că, dacă avem o asigurare RCA la Euroins, aceasta rămâne valabilă și va fi valabilă încă 90 de zile după ce se va declara falimentul. Noi vom putea totuși denunța polița, dacă dorim acest lucru, și să încheiem o asigurare la o altă companie - cel mai probabil cu un preț mai mare la RCA.
În perioada următoare de șoferii păgubiți se va ocupa Fondul de Garantare, care este posibil să nu aibă suficienți bani pentru a face toate plățile. Nu este exclus ca acest Fond de Garantare să fie împrumutat în perioada următoare de către stat, a transmis reporterul Observator Mădălina Chițac.
Ce trebuie să ştie şoferii după prăbuşirea Euroins, liderul pe piaţa asigurărilor RCA
Poliţele RCA celor peste 2,5 milioane de şoferi la Euroins îşi vor continua valabilitatea, dar problema mare va apărea în momentul în care are loc un eveniment rutier cu daune, transmite Mediafax.
Având în vedere că FGA va prelua administrarea companiei, cererile de despăgubire vor trebui direcţionate către FGA, iar timpul pentru procesare a dosarelor şi plata efectivă a despăgubirilor va fi destul de mare, cel puţin până se vor analiza toate documentele din cadrul Euroins.
Pe lângă întârzierile care vor apărea pentru aceşti şoferi în cazul unui accident, FGA va trebui să găsească o soluţie pentru a putea plăti noile dosare de daună care vor fi preluate de la Euroins, având în vedere că luna trecută disponibilul din contul FGA se afla la sub 200 mil. lei.
Acum situaţia va fi şi mai gravă pentru că, pe lângă falimentul City Insurance care încă se plăteşşte din banii FGA, se va adăuga o nouă gaură neagră care va pune presiune şi mai mare. Pentru a putea ţine pasul cu falimentul City Insurance, ASF a trebuit să majoreze de două ori contribuţiile asigurătorilor la Fond, ajungând în prezent la 4,5%.
Conform estimărilor ZF de la momentul falimentului City Insurance, pagubă totală lăsată în urmă ar ajunge la aproximativ 500 mil. euro, însemnând că din 29 noiembrie 2021 până acum FGA a plătit 30% din total, respectiv 150 mil. euro.
În cazul Euroins, ASF susţine că societatea ar avea o lipsă de 445 mil. euro
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰