Antena Meniu Search
x

Cum se circulă cu taxiul în București: tarifele cresc, obiceiurile rămân aceleași

Tarifele mai mari nu vin la pachet cu serviciile mai bune în cazul taximetriştilor bucureşteni. Tariful a crescut, la multe dintre firme, la aproape doi lei. Dar vechile metehne nu au dispărut. Indiferent de scumpiri, negocierea rămâne sufletul comerţului.

Vezi și

Tarifele mai mari nu vin la pachet cu serviciile mai bune în cazul taximetriştilor bucureşteni. Tariful a crescut, la multe dintre firme, la aproape doi lei. Dar vechile metehne nu au dispărut. Indiferent de scumpiri, negocierea rămâne sufletul comerţului. Chiar şi duminică, zi când comenzile nu au curs pe bandă rulantă, şoferii au refuzat comenzi şi au negociat cursa. Chiar şi la Gara de nord, unde tariful practicat este de 3.5 lei, aparatul de taxare s-a defectat brusc. Şi nu e de mirare. Mult trâmbiţatul regulament unic al taximetriştilor din Bucureşti nu a fost însă finalizat.

Negocierea cu clientul rămâne sfântă pentru taximetrişti, chiar daca tarifele au crescut deja la unele dintre firme la un leu şi 99 de bani pe kilometru. Iar patronii se pregătesc de noi majorări.

Şoferii pot fi amendaţi cu până la 500 de lei dacă refuză un client. Sancţiunea nu sperie pe nimeni.

La Gara de Nord, taximetriştii cer 3.5 lei pe kilometru, tariful maxim permis de lege. Civilizaţia nu vine însă la pachet. Doar negocierea este mai dură. Şoferii merg la mica înţelegere, dar în avantajul lor.

Curajul şoferilor dispare brusc când li se cer explicaţii pentru practicile interzise.

Codul de conduită îi mai obligă pe taximetrişti să păstreze maşinile curate, să oprească muzica dacă o cere clientul şi să poarte o ţinută decentă. Nici folosirea telefonului la volan nu este permisă.

Reprezentanţii taximetriştilor din Bucureşti spun că majorarea tarifului este necesară. Carburantul s-a scumpit, salarille au crescut, iar costul pentru întreţinerea maşinii este mai mare.

În alte regiuni din ţară, costul pentru un kilometru este mai mare 2,5 lei. Se întâmplă, de exemplu, la Timişoara şi Constanţa.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri economice » Cum se circulă cu taxiul în București: tarifele cresc, obiceiurile rămân aceleași