Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Cum se pregătesc firmele pentru iarnă și cine este inamicul afacerilor în sezonul rece

Am intrat, deja, în sezonul rece, iar iarna este principalul inamic al afacerilor. Temperaturile foarte scăzute, viscolele și ninsorile abundente sunt cele mai întâlnite cauze ale întreruperii activităților companiilor din România, dar și din alte țări pe care iarna le afectează din plin.

de Redactia Observator

la 02.12.2015 , 13:48

Am intrat, deja, în sezonul rece, iar iarna este principalul inamic al afacerilor. Temperaturile foarte scăzute, viscolele și ninsorile abundente sunt cele mai întâlnite cauze ale întreruperii activităților companiilor din România, dar și din alte țări pe care iarna le afectează din plin.

Spre exemplu, în ultimii cinci ani, 15% dintre micile afaceri din SUA au fost grav afectate de inundații și de capriciile vremii din timpul iernii. Firmele americane au pierdut, în medie, 17.000 de dolari din cauza condițiilor meteorologice, iar încă 15% dintre companii au înregistrat pierderi de 26.000 de dolari în medie din cauza grindinei și a vântului, conform companiei americane de asigurari Leavitt.

Deși în România nu a fost publicat un raport statistic cu privire la pierderile suferite de companii din cauza condițiilor meteorologice din timpul iernii, pagubele ar putea fi similare.

Articolul continuă după reclamă

Viscolul afectează puternic marile orașe

Americanii par experți în analize și cifre statistice, iar un studiu realizat de compania americana IHS Global Insight a arătat ca o singura zi de viscol care ar paraliza orasul New York ar produce pagube de cel puțin 700 de milioane de dolari.

Studiul citat de NBC News ar trebui să le dea de gândit companiilor din România, unde iarna afectează în fiecare an aproape fiecare județ al țării.

Însă nu doar mediul rural este afectat de viscole, ci și zonele urbane și mai ales marile orașe, unde traficul se blochează, iar activitatea firmelor care au un parc auto sau care depind de rapiditatea transportului de mărfuri și produse are foarte mult de suferit.

Ce trebuie să știe companiile românești

Comportamentul de consum al clienților se schimbă în sezonul rece. Astfel, anticiparea schimbărilor care apar pe piață sunt necesare pentru a evita scăderea cifrei de afaceri în lunile de iarnă, iar companiile care reușesc să se adapteze sunt cele care obțin ulterior un mare avantaj față de concurență.

Companiile trebuie să țină cont și de materia primă necesară desfășurării activității, dar și de păstrarea în condiții optime a parcului auto sau a utilalajelor industriale folosite. Spre exemplu, tot mai multe companii aleg lubrifianții industriali de cea mai bună calitate, care sunt folosiți inclusiv pentru cutii de viteze convenționale și turbine eoliene, pentru compresoare sau pentru utilaje alimentare, după cum aflăm de pe starlubricants.ro.

Încă un aspect de care companiile românești ar trebui să țină cont este prețul petrolului, care crește în timpul iernii, mărește costurile transportului rutier de mărfuri și de materii prime, precum și prețurile produselor.

Nu în ultimul rând, condițiile meteorologice pot genera mari decalaje de aprovizionare cu materia primă pe care companiile se bazează în procesul de producție, iar managerii firmelor trebuie să ia mereu în considerare eventualele întârzieri, pentru a putea onora comenzile la timp.

Ce trebuie să facă toate companiile pe timpul iernii

Vânzările online cresc semnificativ în timpul iernii. Atunci când vremea este capricioasă, oamenii devin comozi și nu mai merg în magazine pentru a face cumpărături, ci caută să le comande de pe internet. Companiile care vând produse online sunt cele care înregistrează cele mai mari profituri raportate la cifra de afaceri. Acesta este, astfel, un bun motiv pentru companii să se axeze mai mult pe vânzarea online a produselor sau să deschidă în premieră un magazin virtual.

În plus, companiile trebuie să asigure clădirile și utilajele cu ajutorul cărora își desfășoară activitatea și să ia în considerare izolarea termică a sediului și a depozitelor de mărfuri, pentru a minimiza efectele viscolelor și ale temperaturilor extreme.

Nu în ultimul rând, instalațiile de încălzire a sediilor și depozitelor trebuie verificate sau îmbunătățite, pentru a anula în totalitate disconfortul termic alangajaților și pentru a îmbunătăți condițiile de depozitare a mărfurilor și a materiei prime necesare procesului de producție.

Foto: Creative Commons

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri economice » Cum se pregătesc firmele pentru iarnă și cine este inamicul afacerilor în sezonul rece