Video Domeniul aviatic, în pragul unei uriaşe crize de personal. Cât te costă să devii însoţitor de zbor sau pilot: "Garantat va obţine un loc de muncă"
Cei mai grei ani pentru industria aviatică nu s-au terminat odată cu ridicarea restricţiilor de pandemie. După ce doi ani s-au confruntat cu lipsa pasagerilor, acum, companiile aeriene, trebuie să facă faţă lipsei de personal. Tot mai mulţi însoţitori de zbor încep să se orienteze către domenii mai stabile şi spun că, odată plecaţi, nu au de gând să se întoarcă prea curând în aviaţie.
Totul a început după ce companiile s-au văzut nevoite să facă restructurări masive în timpul pandemiei.
Alexandru Geică - pilot comandant instructor: Acum le este foarte greu să aducă înapoi personal calificat. În special la însoţitorii de bord este o problemă masivă. Însoţitoarele s-au reorientat mult mai repede în carieră.
Mihaela Năstase - trainer însoţitori de bord: Au fost persoane care aveau credite la bănci, au fost nevoiţi să îşi găsească un loc de muncă. Atunci când au fost recehmaţi, pentru că toţi au fost rechemaţi, au preferat să rămână acolo unde aveau contracte pe o perioadă nedeterminată.
În domeniul bancar, multinaţionale, IT, comercial, pe la mall-uri, vânzătoare la magazine.
Cât costă cursurile de însoţitor de zbor
Calificarea pentru însoţitor de bord poate fi obţinută în aproximativ două-trei luni, iar cursurile costă 1.500 de euro. Cine vrea să facă o carieră din asta trebuie să aibă măcar 12 clase terminate şi să ştie limba engleză. Alexandra a reuşit să-şi găsească un loc imediat după ce a terminat cursurile.
Alexandra Buzatu - însoţitor de bord: Au fost vreo trei companii care au vrut să lucrez la ele, dar am ales să rămân în România. Eu cred că aviaţia îşi revine şi tinerii ar trebui să îşi facă curaj , să nu îşi piardă speranţa şi să fie perseverenţi.
Criză de personal în rândul piloţilor
Pe de altă parte, pentru a deveni pilot e nevoie trei ani de studiu şi aproximativ 50.000 de euro.
Alexandru Geică - pilot comandant instructor: După mine, cine începe acum, garantat va obţine un loc de muncă pentru că va urma cea mai mare criză de personal navigant din istoria aviaţiei
Numărul piloţilor care au renunţat la job în urma pandemiei este mai mic, însă şi aici se resimte o lipsă acută de personal calificat. Asta se întâmplă mai ales pentru că numărul piloţilor care ies sau sunt în prag de pensionare este mult mai mare decât cel al tinerilor proaspăt calificaţi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰