eMAG a detronat Dacia în topul celor mai valoroase branduri româneşti
Brandul eMAG a crescut în valoare cu 29% și a devenit cel mai valoros brand românesc, depășind pentru prima dată brandul Dacia, pe fondul revenirii economice post-pandemie.
Brandul eMAG (în creștere cu 29%) a depășit valoarea de 1 miliard EUR (1.027 milioane EUR) și a depășit Dacia (în scădere cu 28% la 815 milioane EUR), devenind astfel cel mai valoros brand românesc, conform ultimului raport al Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand.
Aceasta schimbare istorică la vârful clasamentului a rezultat din creșterea brandului de e-commerce, favorizată de orientarea mai accentuată a consumatorilor către online în timpul pandemiei, combinată cu scăderea veniturilor Dacia.
"Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din “noua economie” ar urca in top 50", a declarat Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
Valoarea brandului eMAG continuă sa crească, odată cu veniturile sale, și pe măsură ce brandul evoluează și se dezvoltă pentru a satisface cererile în schimbare ale consumatorilor. Consumatorii devin tot mai familiari cu comerțul online în piețele cheie (Romania, Ungaria si Bulgaria) iar potențialul de creștere al brandului rămâne ridicat, chiar dacă sectorul online este foarte competitiv si in continuă schimbare.
Banca Transilvania, cu un rating AAA+, este cel mai puternic brand românesc
În procesul de calculare a valorii de brand, Brand Finance determină de asemenea forța relativă a brandurilor (Brand Strength), printr-un complex de factori care evaluează investiția în marketing, brand equity și performanța de business. În conformitate cu standardul ISO 20671, Brand Finance încorporează in evaluare și rezultatele cercetării proprii de piață cu peste 100.000 de respondenți în peste 30 de țari si 30 de sectoare economice.
După această măsură, brandul Banca Transilvania (valoare de brand în creștere cu 6% până la 397 milioane EUR, pe locul 5 în clasamentul valoric) este cel mai puternic brand românesc, intrând în zona de “elită” a ratingului AAA+, cu un index de forță a brandului de 90/100 – ceea ce o plasează in mod remarcabil pe plan global între primele zece cele mai puternice bănci
Dedeman și Altex completează creșterea sectorului de retail
Dedeman (a cărui valoare de brand a crescut cu 24% până la 504 milioane EUR) si Altex (in creștere cu 31% până la 123 milioane EUR), reprezintă, împreuna cu eMAG, creșterea brandurilor din retailul românesc.
În pofida faptului că operează în principal prin magazine fizice, într-un mediu puternic afectat de restricțiile din timpul pandemiei, brandul Dedeman a crescut și rămâne cel mai valoros brand deținut integral de acționari români, protejându-și poziția a treia în clasament. Brandurile de retail sunt bine poziționate pentru a profita de creșterea cererii de bunuri în perioada post-pandemie.
Valoarea combinată a primelor 50 de branduri a crescut cu 5,6% față de clasamentul de anul trecut – în linie cu creșterea pe ansamblu a economiei românești (5,9%). Brandurile noi, create de sectorul privat în ultimii 30 de ani, ocupă 60% din locurile acestui clasament, și generează peste 60% din valoarea măsurată.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰