Foto Fabrică de ultimă generație, deschisă de o companie elvețiană în România. Investiție de 140 de milioane de euro
Compania elvețiană Clarient a anuțat deschiderea fabricii de bioetanol de la Podari, județul Dolj, a cărei construcție a început în anul 2018. Elvețienii au precizat că există contracte cu 300 de fermieri din Oltenia, care vor furniza paie ce vor fi transformate în bioetanol prin procese de ultimă generație. Este doar una dintre noile investiții demarate în România, după ce un grup italian s-a decis să redeschidă celebra fabrică de fier beton de la Târgovişte. Vor pune la bătaie, acolo, nu mai puțin de 500 de milioane de euro.
Günter von Au, președintele Consiliului de Administrație al Clariant, a spus că, de când a început construcția, s-a confruntat cu mai multe piedici, iar pandemia și începutul războiului din Ucraina au fost cele mai dificile perioade. Cu toate acestea, reprezentanții companiei au reușit să pună la punct proiectul și să îl ducă la bun sfârșit. Acesta a mulțumit întregii echipe pentru tot efortul depus.
Așadar, în următoarele zile va ieși de pe poarta fabricii de la Podari prima cantitate de biotenaol. Reprezentanții companiei au spus că există contracte cu 300 de fermieri din Oltenia, care vor furniza paiele ce vor fi transformate în bioetanol.
"Tăierea panglicii! Astăzi e un moment simbolic pentru Clarian, pentru că sărbătorim marea deschidere a fabricii din Podari. Și suntem încântați să o prezentăm clienților, partenerilor și autorităților române. Fabrica de ultimă generație va procesa aproximativ 250.000 de tone e paie pentru a produce 50.000 de tone de etanol pe an. Felicitări tuturor echipelor implicate în această reușită încredibilă", se arată în mesajul publicat pe pagina oficială de Facebook a companiei Clariant.
Investiție de 140 de milioane de dolari în fabrica de bioetanol de la Podari
Investiția companiei elvețiene în fabrica de la Podari, județul Dolj, se ridică la 140 de milioane de euro, dintre care 100 de milioane sursele companiei și 40 de milioane bani europeni. La construcția ei, demarată efectiv în 2019, au muncit 800 de oameni. Întreprinderea se întinde pe circa 10 hectare și va fi deservită de 100 de angajați, informează Economica.
Etanolul celulozic joacă un rol cheie în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seară din sectorul transporturilor. Chiar și acum, în Uniunea Europeană, carburanții auto au o cotă obligatorie de bioetanol sau biodiesel, cotă care va crește pe viitor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰