Sute de fermieri români vor să facă agricultură bio. Care sunt avantajele
Peste 200 de fermieri din România vor să treacă la agricultură 100% naturală. În ultimii ani, şi hipermarketurile i-au ajutat. Primesc bani şi consultanţă, iar marfa lor va ajunge direct pe rafturile marilor magazine.
Peste 200 de fermieri din România vor să treacă la agricultură 100% naturală. În ultimii ani, şi hipermarketurile i-au ajutat. Primesc bani şi consultanţă, iar marfa lor va ajunge direct pe rafturile marilor magazine. Fermierii sunt însă obligaţi să demonstreze că pot obţine recolte fără pesticide şi fără îngrăşăminte chimice.
Pentru românii ca el, au apărut programe prin care certificatele se obţin mai uşor, iar marfa ajunge direct în marile magazine.
În ultimii ani, tot mai multe hipermarketuri investesc în agricultura bio. Peste 200 de fermieri s-au înscris doar în programul susţinut de unul dintre retaileri. Aceştia vor fi consiliaţi de experţi la fiecare pas şi vor beneficia de finanţare integrală în primul an de tranziţie.
- "Nu mai pot dormi noaptea". Românii afectaţi de taxele lui Trump se tem că joburile lor vor dispărea
- Afacere cu locurile de parcare în Cluj, care costă 25.000 de euro. O femeie a vrut să cumpere 5 pentru a le închiria
- Inflația a încetinit peste aşteptări în SUA în februarie. Este calmul de dinaintea furtunii, avertizează...
- Curs BNR, 12 martie 2025. Leul românesc câştigă teren important în raport cu francul elveţian
- ANAF: Transferurile de bani între rude, sumele încasate la evenimente familiale și darurile primite sunt neimpozabile
De altfel, certificarea bio este un proces extrem de riguros. În cei trei ani de tranziţie, producătorii trebuie să dovedească constant, indiferent de condiţiile de vreme sau termice, că pot combate dăunătorii fără pesticide şi fără îngrășăminte chimice. Până atunci, trebuie să treacă şi de testul birocraţiei.
Afacerile cu produse bio încep să prindă rădăcini în toată ţara. Tot mai mulţi tineri antreprenori au reuşit, cu un munte de ambiţie, să răzbească pe o piaţă încă de nişă în România. Şi au şi succes.
Piaţa produselor bio din România este încă la început de drum prin comparaţie cu alte ţări din Uniunea Europeană. Totuşi, în ultimii ani a înregistrat creşteri notabile. În 2018, de pildă, vânzările de produse bio au crescut cu 30 la sută, până la 20 de milioane de euro.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰