Franța cere traderilor sa returneze milioane de barili de petrol. Rămâne fără stocuri și nu mai poate importa din Rusia din decembrie
Franța dorește să-și rafacă stocurile de motorină în lunile următoare și le cere traderilor să returneze combustibilul împrumutat , o decizie care, așa cum subliniază analiștii de la Bloomberg, reprezintă o încercare a guvernului de la Paris de a se pregăti pentru problemele din lunile de iarnă.
![Franța cere traderilor sa returneze milioane de barili de petrol Mașină limentată la o benzinăriea](https://img.observatornews.ro/0/2022/9/30/490622/motorina-480d34cb.webp?w=430&f=2&v=2)
Guvernul francez dorește ca firmele să refacă stocurile de combustibil care au fost puse pe piață în luna iunie, ca parte a unei manevre coordonate la nivel global. Această decizie ar urma să fie implementată în lunile octombrie și noiembrie, a spus o persoană familiarizată cu situația, fără oferi detalii specifice. O purtătoare de cuvânt a Ministerului francez al Energiei a confirmat faptul că este luat în calcul acest lucru la nivel guvernamental.
Franța a contribuit semnificativ la creșterea cantității de petrol de pe piață convenită în martie și aprilie de către țările membre ale Agenției Internaționale pentru Energie. Această instituție a facilitat comercializarea a 7,88 milioane de barili de produse petroliere, majoritatea motorină.
Statele UE se pregătesc pentru iarnă și interzicerea importurilor din Rusia
Momentul în care guvernul de la Paris a decis să acționeze este, de asemenea, unul extrem de sensibil: chiar înainte ca Uniunea Europeană să întrerupă majoritatea livrărilor de motorină și alte produse petroliere din Rusia începând cu anul viitor.
- Preţurile la carburanţi, la nivelul de la începutul anului. Cât costă acum un litru de benzină la principalele...
- Preţul petrolului a scăzut cu peste 4%, coborând sub 80 de dolari pe baril. De ce s-a prăbuşit ţiţeiul şi ce...
- Criza energetică din UE ar putea fi dublată de o criză de lichidităţi care ar duce la explodarea prețurilor....
- Salariul unui român, şef pe un vas de croazieră în Franţa: "Câștig cât un director de bancă"
- Macron convoacă un summit european de urgență, după provocările lansate de Trump, spune un ministru polonez
Pentru Franța, sancțiunile viitoare ale UE au un impact major și asta deoarece este este un importator major de motorină, iar Rusia a fost al doilea cel mai mare furnizor de combustibil în august, după ce a fost depășită de Arabia Saudită, potrivit datelor de la Vortexa Ltd, compilate de Bloomberg.
Grevele muncitorilor de la mai multe rafinării franceze, împreună cu un incendiu recent la rafinăria Fetyzin, au redus producția internă de combustibil a Franței, ceea ce a provocat necesitatea aprovizionării.
La fel ca Franța, Olanda urmează, de asemenea, să își refacă stocurile de motorină înainte de venirea iernii. Informațiile Bloomberg indică faptul că guvernul olandez dorește să strângă mai mult combustibil decât ceea ce a vândut anterior prin lansarea coordonată de către țările membre AIE.
Până în prezent, agenția olandeză de stocare a petrolului, COVA, a anunțat licitații în valoare totală de aproximativ 590.000 de tone de motorină. Agenția germană de stocare a stocurilor a publicat recent o licitație pentru importul de motorină, deși suma este mult mai mică.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰