Ghid de Black Friday 2018 de la Protecția Consumatorului
Timp de o săptămână vom avea parte de reduceri considerabile, aşa cum se întâmplă în fiecare an de Black Friday! Însă trebuie să ne aşteptăm şi la tradiţionalele păcăleli, cei de la Protecţia Consumatorilor au realizat un ghid.
Timp de o săptămână vom avea parte de reduceri considerabile, aşa cum se întâmplă în fiecare an de Black Friday! Însă trebuie să ne aşteptăm şi la tradiţionalele păcăleli, cei de la Protecţia Consumatorilor au realizat un ghid.
Indiferent că alegem un magazin online sau unul clasic, trebuie neapărat să fim lămuriţi cât se poate de simplu cât ne costă ceea ce dorim. Adică, prețul trebuie să fie afișat clar, în lei și să aibă toate taxele incluse. Şi... bineînţeles, trebuie să fie mai mic decât cel practicat, în ultimele 30 de zile.
De asemenea, trebuie să ştiţi că - dacă vă cumpăraţi ceva din magazinele clasice - nu mai aveţi cum să-l înlocuiţi şi nici să-l returnaţi ca să vă luaţi banii înapoi. Fac excepţie articolele care au defecte, pentru că - în acest caz - se aplică regulile de garanţie.
Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 2 săptămâni de când primim produsul şi până când putem renunța la el. Pe care îl putem da înapoi fără să explicăm de ce şi fără costuri suplimentare.
Însă, dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea lui, va trebui să plătiţi returul. Iar banii pe respectivul produs trebuie să-i primiţi în maximum 14 zile. De asemenea, comenzile online trebuie să vă ajungă acasă în cel mult 30 de zile.
Dacă vânzătorul nu se conformează, trebuie să-i solicitaţi să livreze cât mai repede produsul, iar dacă nu face asta în termenul stabilit, puteţi să vă cereţi banii înapoi.
În plus, dacă marfa comandată este deteriorată în timpul transportului, vânzătorul este obligat să suporte pierderea. Mai ales că aveţi dreptul să verificaţi coletul în clipa în care ajunge, chiar dacă unii comercianţi nu sunt de acord cu asta.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰