Antena Meniu Search
x

Curs valutar

În ce ne investim banii în 2017. Top 3 idei care și-au dovedit deja succesul

Mulți dintre noi visează la independență financiară, însă puțini au curajul să pornească într-o afacere pe cont propriu.

de Redactia Observator

la 08.06.2017 , 14:31

- Shutterstock.com

Mulți dintre noi visează la independență financiară, însă puțini au curajul să pornească într-o afacere pe cont propriu. Există însă oameni care au reușit, chiar aici în România, să-şi împlinească visul de a nu mai depinde de program sau de un patron. De la agricultură, la afaceri cu lemn vechi, posibilitățile sunt nelimitate când vine vorba despre idei de afaceri. Secretul este să descoperi ceva care să te pasioneze cu adevărat.

Iată trei exemple de succes din România lui 2017:

  1. S-au întors în țară din Germania și au pus pe picioare o afacere cu sparanghel alb și căpșune

Articolul continuă după reclamă

Povestea Corneliei și a lui Dorin Mureșan poate inspira pe oricine își dorește să exceleze în domeniul agriculturii. Cei doi soți, din satul Gîlgău Almașului, județul Sălaj, au muncit timp de șapte ani în Germania, în agricultură. Dorul de casă i-a determinat însă să revină în România. Se întâmpla în anul 2013, atunci când au decis să riște totul și să investească toți banii câștigați în Germania într-o afacere proprie în agricultură.

„Timp de şapte ani, am muncit ca sezonieri în agricultura germană, la cules de sparanghel şi de căpşune. Ne-am săturat de atâtea bagaje, aşa că am decis să ne facem propria afacere de familie. Cu doi ani înainte să renunţăm la muncile sezoniere, am accesat fonduri europene, prin Măsura 141 – Sprijinirea fermelor agricole de semi-subzistenţă“, a povestit Cornelia Mureșan pentru Gazeta Românescă.

Cei doi au început cu 80 de oi. Acum au 500 și și-au înființat și propriile culturi de căpșune și sparanghel alb. Dacă în privința căpșunelor nu au avut emoții, convinși fiind că vor găsi piață de desfacere, nu la fel au stat lucrurile și cu sparanghelul. Numai înființarea culturii i-a costat 5.000 de euro, la care s-au adăgat investițiile în utilaje. Iar de prima cultură s-au bucurat abia anul trecut, pentru că presupune o serie de reguli stricte. Însă investiția a meritat, spun oamenii, care vor chiar să extindă cultura.

Banii europeni pot acoperi investiția într-o astfel de afacere, așa cum a fost și cazul soților Mureșan. Însă există și varianta unor credite agricole, care pot fi accesate pentru dotarea cu echipamente, pentru un start-up cu o fermă vegetală sau zootehnică sau pot acoperi cheltuielile de achiziție a unui teren agricol.

  1. Antreprenoarea care vrea să facă 100.000 de euro din vânzarea de haine pentru femei însărcinate

Claudia Știrbei este numele ei și a intrat în afaceri acum 7 ani, când, însărcinată fiind, și-a dat seama că viitoarele mămici din România nu prea au opțiuni când vine vorba de haine pentru gravide. Primul pas a fost deschiderea unui magazin de haine online, după care a urmat un showroom în București.

Înainte să înceapă o afacere pe cont propriu, Claudia a lucrat la cea mai mare agenție de turism din România. Până la 25 ani ani, acest job i-a permis să vadă toată lumea și a învățat-o cum se contruiește și, mai ales, cum funcționează un business de succes.

Totul s-a schimbat când a rămas însărcinată și și-a dat seama că nu mai putea face parte dintr-o schemă de business tip corporate. Atunci a identificat nevoia pe piața din România a unor haine pentru femei însărcinate. Și așa s-a născut Mama Boutique.

Deși avea zero experiență în comerțul online, Claudia a investit o sumă inițială de 20.000 de euro - care a acoperit achiziționarea mărfii, magazinul online și toată logistica necesară unui astfel de start-up. Investiția, din fonduri proprii, s-a amortizat după doi ani: „Investiția a fost amortizată încă din anul doi de funcționare, iar suma necesară pentru start am avut-o din fonduri proprii. Perioada concediului de maternitate a fost propice pentru această încercare, care s-a dovedit a fi un succes. Îmi aduc aminte că am avut primele cliente imediat după ce am primit primul stoc de marfă. Din fericire pentru mine aveam o prietenă foarte bună însărcinată la momentul respectiv, care lucra într-o bancă și a fost un fel de propulsor verbal și vizual într-o mare de femei. Apoi lansarea magazinului a avut loc sub formă de prezentare de modă cu gravide, dar alese pe nevăzute și în urma styling-ului făcut de Mama Boutique voiam să arătăm că orice femeie, indiferent de statură, conformație și numărul de săptămâni poate arăta ca un manechin cu ajutorul nostru“, a spus Claudia pentru wall-street.ro.

Acum valoarea minima a unei comenzi este de 400 de lei, iar în 2016 veniturile obținute din vânzări au fost de 81.000 de euro. Antreprenoarea estimează pentru anul acesta o creștere cu 20% a vânzărilor, ceea ce înseamnă că acestea se vor apropia de 100.000 de euro.

Showroom-ul din zona Floreasca din București, care poate fi vizitat pe bază de programare, este și el profitabil, iar Claudia este de părere că există încă rost de creștere pe această nișă.

  1. Cum au transformat patru prieteni din Sibiu lemnul vechi de sute de ani într-o afacere profitabilă

Patru prieteni din Cisnădie, județul Sibiu, au pus pe picioare o super-afacere, cu lemn foarte vechi. Aceștia reciclează lemn din poduri de case, șoproane și conace părăsite și-l transformă în rame de oglinzi sau mese, care pot să coste chiar și câteva mii de euro.

Acum cinci ani, Rareş, Laurenţiu, Silviu şi Kelly voiau să părăsească România. Rareș a fost cel care a venit cu ideea să nu plece din țara. Mai bine, le-a spus el, ar merge prin Maramureș în căutare de lemn vechi. Ideea i-a venit din ce a văzut prin călătoriile în străinătate.

Primul pas a fost să cumpere o dubiță cu câteva mii de euro, pe care au reparat-o ca să reziste la drumuri lungi. Apoi au început să colinde după lemn vechi, pe care îl vindeau mai apoi unor intermediari, până și-au dat seama că erau în pierdere. Atunci a fost momentul în care și-au schimbat profilul afacerii și s-au transformat în „Serious Wood“. Urmau ca acum să prelucreze ei lemnul și să îl vândă direct clienților. Niciunul nu era tâmplar de profesie, dar le-a plăcut să învețe.

150.000 de euro spun cei patru că au investit în afacere, potrivit adevarul.ro, iar primul obiect pe care l-au vândut a fost o oglindă - unei arhitecte din Cluj. Acum prețul unei astfel de oglinzi pornește de la 100 de euro, dar poate ajunge până la 500. Însă cei patru, care spun că intervin cât se poate de puțin asupra lemnului, fac și lucrări mari, de restaurare a unor case, care pot să coste câteva zeci de mii de euro, în funcție de complexitate, durata lucrării și calitatea lemnului folosit.

Lansarea în afaceri presupune în primul rând un risc, însă sunt domenii, ca cele de mai sus, în care succesul poate fi garantat atunci când faci lucrurile cu pasiune.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri economice » În ce ne investim banii în 2017. Top 3 idei care și-au dovedit deja succesul