Antena Meniu Search
x

Înfiinţarea unui SRL în 2024. Ce acte sunt necesare şi care sunt paşii

În momentul de faţă este destul de simplu sa deţii o firmă astfel încât din ce în ce mai multe persoane încearcă să reuşească în domeniul antreprenoriatului. Iată, ce acte sunt necesare pentru a înfiinţa un SRL

de Redactia Observator

la 16.02.2024, 16:29

Înfiinţarea unui SRL în 2024
Înfiinţarea unui SRL în 2024 - Profimedia

Societatea cu răspundere limitată (SRL) este forma juridică preferată de antreprenorii din Romania datorită flexibilității, dar și răspunderii limitate în fața legii. Este formată din părți sociale și poate fi constituită de unul sau mai mulți asociați persoane fizice sau juridice.

Cât costă înfiinţarea unui SRL în 2024

SRL-ul este forma juridică preferată de antreprenorii români datorită avantajelor sale de necontestat:

  • conferă ample posibilități de atragere de investiții;
  • are potențial de dezvoltare a unui brand, și astfel de atragere a parteneriatelor comerciale;
  • este ușor de înființat;
  • se plătesc taxe minime:
Pe acelaşi subiect

- impozit pe profit de 16% sau opțional, impozit pe venitul microîntreprinderilor de numai 1% (dacă îți angajezi în maxim 30 de zile de la înființare un salariat cu normă întreagă și îndeplinești toate condițiile conform OG 16/2022);

- impozit pe dividende de 8%

  • este flexibilă: permite un număr de maxim 50 de asociați;
  • este foarte versatilă și are o răspundere limitată în fața legii:

- toate obligațiile unui SRL se achită doar din patrimoniul firmei

- asociații răspund doar în limita aportului la capitalul social

Dezavantajul este faptul că evidența contabilă trebuie ținută obligatoriu de un expert contabil, iar acest lucru implică desigur și costuri suplimentare.

Pentru a funcționa un SRL are nevoie de:

  • Adunarea generală a asociaților – AGA;
  • Administrator;
  • Cenzor/ auditor financiar.

Ce acte sunt necesare şi paşii pentru înfiinţarea unui SRL

  • Document de identificare: C.I., Pașaport sau orice document de identificare legal emis de autoritatile romanesti sau straine;
  • Act proprietate deținere imobil/locuință pentru stabilirea sediului social ( daca sediul va fi la adresa aleasa de dvs.)
  • Declarație asociat la notar 
  • Declarație administrator la notar 
  • Specimen semnătura la notar 
  • Formulare ORC completate 
  • Act constitutiv 
  • Administratorul poate fi ales dintre asociați sau poate fi o persoană neasociată în firmă.

Poate fi cetățean român sau poate fi cetățean străin.

Poate fi o persoană fizică sau o altă firmă (persoană juridică) care se va numi societate administrator. Această societate administrator va desemna o persoană fizică care se va ocupa de administrare. Persoana fizică desemnată de societatea administrator se numește reprezentant permanent.

Este numit prin actul constitutiv sau de către adunarea asociaților.

Firma poate avea unul sau mai mulți administratori.

Administratorul răspunde pentru întreaga activitate a firmei, întrucât acestuia îi revine gestiunea patrimoniului firmei.

În cazul SRL-urilor, impozitul se calculează astfel:

  • 1% Impozit pe VENIT sau 16% Impozit pe PROFIT;
  • 8% Impozit pe dividende;
  • 19% TVA, în cazul în care firma este plătitoare de TVA (explicat mai jos);

Dacă dividende depășesc suma de 30.600 lei, vei fi obligat să plătești contribuția de sănătate de 3.060 lei, o singură dată pe an.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Mici cu E.coli şi zgârciuri în loc de carne, printre produsele comercializate în magazine. Aţi avut parte de experienţe neplăcute?

Observator » Stiri economice » Înfiinţarea unui SRL în 2024. Ce acte sunt necesare şi care sunt paşii