Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Marile magazine străine pun in dezavantaj afacerile românești de familie. De ce au nevoie micile buticuri pentru a supraviețui pe piață

Marii retaileri europeni, din Germania sau Franța, s-au extins în ultimii ani într-un ritm galopant în întreaga țară, iar micile afaceri de familie au fost acaparate. Acestea nu pot ține pasul cu marile lanțuri, care își permit să ofere prețuri mult mai mici și care au o ofertă mult mai largă de produse.

de Redactia Observator

la 19.04.2016 , 11:54

Marii retaileri europeni, din Germania sau Franța, s-au extins în ultimii ani într-un ritm galopant în întreaga țară, iar micile afaceri de familie au fost acaparate. Acestea nu pot ține pasul cu marile lanțuri, care își permit să ofere prețuri mult mai mici și care au o ofertă mult mai largă de produse.

Într-un interviu pentru revista Capital, Cora Muntean, președintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România atrăgea atenția asupra faptului că această dezvoltare a lanțurilor străine înseamnă bani scoși din țară, ruinarea afacerilor de familie și sărăcirea producătorilor români.

Iată care sunt principalele modalități prin care micile magazine ar putea să supraviețuiască în competiția cu marile magazine. Dacă ai un magazin mic, este important să ții cont de aceste aspecte.

Echipamentele electronice neapărat necesare

De multe ori, clienții ocolesc magazinul de la scara blocului pentru că nu au bani cash și nu pot plăti cu cardul la micul butic al vecinilor. Un alt motiv pentru  care clienții ar putea evita magazinul de cartier este reprezentat de lipsa bonurilor. Odată ce Ministerul Finanțelor a organizat Loteria Bonurilor Fiscale, tot mai mulți români vor să-și crească șansele de câștig și solicită bonul mereu, dorind ca toate informațiile necesare să fie cât mai clare pe el.

Așadar, printre echipamentele electronice absolut necesare unei afaceri se numără aparatul POS, care să le permită clienților să achite cumpărăturile cu cardul, dar și o imprimantă de bonuri. Investițiile în astfel de aparate nu sunt foarte costisitoare, iar pe termen lung reprezintă o cale de a-i mulțumi și atrage pe clienți. Astfel de imprimante de bonuri nu te vor costa mult, iar calitatea lor garantează faptul că nu vor trebui înlocuite prea curând. În plus, o imprimantă de bonuri nu poate să lipsească din magazin, dacă vrei să eviți amenzile de la Fisc.

Atitudinea este mai importantă decât ai putea crede

În marile supermarketuri, personalul este mereu zâmbitor și dispus să ajute clientul, fapt ce face cumpărăturile mai ușor de făcut și întreaga experiență mai plăcută. La capitolul atitudine, trebuie să recunoaștem că mai avem de lucrat, deoarece mulți vânzători din magazinele mici își lasă clienții să aștepte câteva minute bune, iar zâmbetul și atitudinea pozitivă lipsesc cu desăvârșire.

Mulți clienți evită magazinul cel mai apropiat tocmai din cauza faptului că vânzătorul nu îl tratează cum se cuvine. Odată ce a fost dezamăgit de atitudinea cu care a fost tratat, clientul nu se va mai întoarce a doua oară, mai ales când la câțiva pași există un alt magazin străin unde este servit repede și cu zâmbetul pe buze.

De multe ori afacerile de familie, la colț de bloc, nu au afișat niciun program de lucru, după care un potențial client să se poată ghida. O altă eroare este și faptul că vânzătorul pleacă de la magazin în timpul programului, iar clientul observă că nu se poate baza pe faptul că magazinul îi poate răspunde nevoilor.

Aspectul magazinului și produsele de pe rafturi

Un magazin cu un aspect plăcut, ordonat, în care să găsești cu ușurință produsele de care ai nevoie, va fi mereu atractiv pentru clienți. În schimb, dacă alimentele nu sunt depozitate pe rafturi într-o ordine, iar prețurile nu sunt la vedere, clienții s-ar putea să aleagă supermarketul de lângă. Când un alt magazin care oferă servicii și prețuri mai bune este la doar doi pași distanță, trebuie ca proprietarul să depună mai mult efort pentru a-și păstra cumpărătorii.

Curățenia este și ea extrem de importantă. Nu trebuie să uiți nici de calitatea aerului, păstrează un miros plăcut în magazin, care să îmbie cumpărătorul. Știai că folosirea unui anumit parfum intr-un magazin este o strategie de marketing? Magazine de articole sportive, restaurante fast-food și magazine de haine - toate au apelat la simțul olfactiv pentru a-și influența clienții, iar aceste strategii pot fi puse în aplicare și într-un magazin mic. Și muzica este folosită de marii retaileri pentru a atrage clienți.

Este greu ca o afacere mică să intre în competiție cu un mare retailer, mai ales când vine vorba despre prețuri, astfel încât trebuie să depună eforturi în plus pentru a-și atrage clienții în magazin. Alege produse de bună calitate și locale. Românii își doresc să cumpere produse de la ei din țară, însă de multe ori nu le identifică în magazine. Un raft semnalizat cu „produse românești“ unde să se regăsească numai mărci locale, le-ar putea surâde clienților.

Ce părere ai despre aceste sugestii? Tu ce magazin alegi de obicei când iți faci cumpărăturile?

Sursa foto: creativecommons.org

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Marile magazine străine pun in dezavantaj afacerile românești de familie. De ce au nevoie micile buticuri pentru a supraviețui pe piață