Video Mașinile la mâna a doua, prima opțiune. După ce criterii se ghidează românii atunci când își schimbă autoturismul
Inflația afectează și sectorul auto din țara noastră. Românii nu mai au bani de maşini noi, aşa că le cumpără la mâna a doua. Cu preţul sănătăţii, până la urmă. Din cauza emisiilor de carbon, maşinile vechi sunt mult mai poluante decât cele noi.
Laurențiu Rădulescu, reporter Observator: "Bun găsit, prețul pare să fie cel mai important lucru în momentul în care decidem să cumpărăm o mașină la mâna a doua. 44,8% dintre noi privim în acest sens. Cea mai populară categorie de preț este cea cuprinsă între 1.000 și 3.000 de euro. Ne schimbăm autoturismul la un interval cuprins intre 4 și 6 ani, dar un sfert dintre noi alegem să schimbăm mașină într-un interval ceva mai scurt, 1-3 ani. 35% dintre șoferii români, imediat cum schimba mașină, își cumpără pur și simplu alta, ne interesează starea tehnică și istoricul accidentelor, și mai puțin privim spre emisiile de carbon și țara de origine a autoturismului."
Cât de sigure sunt mașinile la mâna a doua?
Una din cinci maşini rulate din România au kilometrajul modificat, iar mai bine de jumătate dintre acestea au fost avariate, reiese dintr-o analiză întocmită la finalul anului trecutde o platformă care furnizează rapoarte despre istoricul auto, transmite Agerpres.
Astfel, conform raportului "Indexul de Transparenţă a pieţei auto", realizat de carVertical, România ocupă locul 20 din cele 23 de ţări în topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din Europa. "Una din cinci maşini rulate are kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie ştearsă de pe odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km). Aceasta înseamnă că un cumpărător nu doar că poate plăti în exces pentru un vehicul, dar pe baza înregistrărilor false poate avea probleme şi cu planificarea reviziilor", se menţionează în document.
În plus, mai mult de două treimi din parcul auto de maşini rulate sunt din import (67,19%), iar peste jumătate dintre autovehicule sunt avariate (57,03%). Majoritatea ţărilor care oferă mai puţină transparenţă au o medie scăzută a valorii daunelor şi România nu face excepţie, ocupând locul 4 în clasament cu 2.938 de euro. Pe de altă parte, România se prezintă ceva mai bine la vârsta parcului auto second-hand, cu o vechime de 9,19 ani, şi se clasează pe locul 9 din 23 în clasamentul pieţelor auto europene analizate.
Potrivit sursei citate, cea mai puţin transparentă piaţă a maşinilor second-hand se află în Letonia, cu un scor al indicelui de transparenţă de minus 142,7 puncte şi unde aproximativ un sfert (23,6% %) dintre autovehicule au kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie este de aproape 47.500 km. Clasamentul continuă cu Ucraina (-141,9 puncte), Lituania (-108,4 puncte) şi România (-100,8 puncte).
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰