Antena Meniu Search
x

Video Mii de pasageri ai Blue Air s-au trezit cu zborurile anulate și banii blocați cu lunile. Cum trebuie să procedeze clienții păgubiți

Şi cu vacanţa compromisă, şi cu banii luaţi. Mii de pasageri ai companiei Blue Air s-au trezit cu zborurile anulate şi în imposibilitatea de a-şi recupera contravaloarea biletelor. Operatorul low cost susţine într-un răspuns pentru Observator că revenirea după pandemie este foarte dificilă şi face tot posibilul pentru a opera zborurile programate. 

Cristina Filip
de Cristina Filip

la 19.05.2022, 21:56

Vezi și

Cu bagajele făcute şi zborul anulat. Aşa s-a terminat vacanţa multora dintre clienţii Blue Air, chiar înainte să înceapă. Alţii, pentru că nu au vrut să piardă rezervările la hotel, au scos din buzunar bani în plus pentru un alt zbor. Acum, recuperarea sumelor este un proces care durează de luni bune şi nu pare să aibă un final fericit. 

Paula, pasager: De șase luni eu creditez această companie cu o sumă de bani cu care ei au lucrat, au plătit salarii. Sunt la a șasea solicitare de returnare a banilor. Am primit doar două răspunsuri, primul a fost că o să-mi vireze banii pe cardul de pe care am plătit, dar să iau în calcul că fiind o solicitare de virament cash durează ceva mai mult.

Probleme cu recuperarea banilor

Paula spune că i s-a oferit posibilitatea virării sumei în aplicaţia companiei, dar susţine că banii din portofelul electronic nu pot fi folosiţi ulterior. Şi agenţiile de turism au de recuperat bani.   

Pe acelaşi subiect

Roxana Ilinca, agent de turism: La momentul emiterii biletului de avion clientul a plătit 150 de euro. Când îl anunţi că zborul e anulat, tu agent trebuie sa-i cauti rute alternative. Iar un bilet de avion emis cu o saptămână sau două înainte poate fi dublu sau triplu faţă de cel cumpărat anterior.

Cristina Filip, reporter Observator: Primul lucru pe care trebuie să-l facă cei care s-au trezit cu biletul anulat este să se adreseze companiei, fie online fie la biroul din incinta aeroportului, asta dacă este deschis şi găsesc pe cineva acolo.

Clienţii păgubiţi de Blue Air susţin că şi comunicarea la telefon sau pe mail se face extrem de greu

Asta dacă răspunde cineva. Autorităţile recomandă în acest caz o plângere la Protecţia Consumatorilor, iar ultima variantă este instanţa de judecată. Anularea zborurilor nu este un lucru neobişnuit, mai ales în cazul companiilor low cost. Acest lucru a dat mari bătăi de cap pasagerilor, mai ales în timpul pandemiei. Firmele care se ocupă cu recuperarea banilor în numele clienţilor spun că Blue Air este operatorul de la care obţin cel mai greu o rambursare. 

Ramona Colea, companie drepturi pasageri: Pasagerii sunt absolut în imposibiliate de a contacta operatorul aerian. Niciunul din cazuri nu se rezolvă decât în instanţă. Instanţele durează. Acest volum se păstrează foarte mare pe parcursul anilor. Există în continuare reclamații către unele companii aeriene care sunt din 2020, deci sunt vechi de mai bine de doi ani.

Cele mai multe curse anulate erau programate pentru lunile iunie şi iulie spre Bruxelles, Barcelona, Torino, Milano sau Paris

Care ar fi explicaţia? În luna februarie, un tribunal din Italia a acceptat intrarea companiei în concordat preventiv. O formă de protecţie juridică prin care nu-i poate fi declarat nici falimentul şi nici poprirea pe conturi. Totuşi, cineva ar trebui să supravegheze activitatea operatorului aerian. Acel cineva este statul care i-a acordat şi ajutor financiar. Ultima tranşă de bani, în urmă cu două săptămâni. 

Cătălin Drulă, fost ministru Transporturi: Blue Air a primit un ajutor semnificativ în Guvernul Orban în 2020. Ministrul Transporturilor are obligația prevăzuta în Ordonanță de Urgență de a monitoriza starea și sănătatea companiei.

Într-un răspuns pentru Observator, compania Blue Air transmite că au fost anulate 10% din zboruri din cauza livrării cu întârziere a noilor avioane pe care le-a comandat. În ceea ce priveşte numărul de solicitări de recuperare a banilor, operatorul nu a răspuns.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri economice » Mii de pasageri ai Blue Air s-au trezit cu zborurile anulate și banii blocați cu lunile. Cum trebuie să procedeze clienții păgubiți