Video O nouă magistrală de metrou ar putea fi gata în 2027. Şoferii se tem că urmează ani buni de trafic infernal. "Deranj maxim"
După epopeea metroului din Drumul Taberei, bucureştenii se pregătesc de altă aventură: metroul spre Otopeni. Metrorex a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor, însă doar pentru tronsonul până la centrul comercial din Băneasa. Urmează cel puţin patru ani de trafic infernal în zonă, dacă estimările autorităţilor se vor adeveri.
Magistrala 6 de metrou prinde contur. Cel puţin pe hârtie. Metrorex a semnat proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru lotul 1. Linia care ar trebui să ajungă în zona Băneasa va fi finanţată din fonduri europene. Celălalt segment, până la Otopeni va fi construit cu bani împrumutaţi de la Banca Japoneză.
Lucrările la magistrala 6 de metrou încep la staţia 1 Mai
Staţia de la care va începe construcţia este 1 Mai. Urmează alte şase opriri pe un traseu de aproape 7 kilometri. În prima fază a proiectului, ultima staţie la care vom coborî va fi Tokyo, cea de lângă centrul comercial din Băneasa. În cel mai optimist scenariu al celor din Transporturi vom ajunge la Otopeni cu metroul în 2027.
Costurile pentru primele şase staţii de metrou se ridică la 1,2 miliarde de lei. Celălalt segment, de la Băneasa la Otopeni este estimat la 2,8 miliarde de lei, potrivit datelor de la Ministerul Transporturilor. Pentru acesta nu a fost lansată, încă, licitaţia. Ce fel de lucrări vor avea loc, pe şantier, în următoarea perioadă?
- Masca de protecţie, obligatorie sau nu în spaţii închise şi aglomerate. Românii, încă bulversaţi de schimbare
- România riscă să piardă banii europeni pentru investiţii. Termenele limită pentru autostrăzi sau căi ferate...
- Cum arată metroul Harkiv, transformat în buncăr. Sute de ucraineni s-au adăpostit din calea bombardamentelor
- Angajaţii Metrorex s-au "îmbolnăvit" de la Ordonanţa Trenuleţ şi nu mai vin la serviciu. Haos şi nervi la...
- Aglomeraţie la metrou, pentru că trenurile circulă mai rar faţă de graficul aprobat pe Magistrala 2. Mai mulţi...
"Partea de structură, însemnând tunelurile de metrou şi staţiile. Pentru următoarele faze - bineînţeles, în paralel se vor scoate aceste contracte, partea de finisaje şi partea de cale de rulare. Şi, bineînţeles, partea de material rulant însemnând vagoane şi locomotive. Din câte înţeleg de la Metrorex, (n.r. contractele) sunt în derulare", declară Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor.
Cât de utilă e noua magistrală de metrou?
Nu o dată, însă, utilitatea dar şi rentabilitatea acestei magistrale de metrou au fost puse sub semnul îndoielii. În plus, specialiştii în infrastructură susţin că traficul din anumite zone ale Capitalei va fi dat peste cap în următorii ani, din cauza lucrărilor la suprafaţă.
"O să fie un deranj maxim. Cel puţin pentru patru ani. Urmează ani de chin pentru cei care tranzitează, zilnic, zona. După ce o să fie gata, e o întrebare legitimă: cât ajută? Uniunea Europeană, finanţatorul, a zis: Oameni buni, voi nu aveţi trafic dincolo de Băneasa. Şi nu merită să băgaţi atâţia bani", afirmă Ionuţ Ciurea, de la asociaţia PRO Infrastructură. "Trebuie să te gândeşti şi în perspectivă, la acest tip de dezvoltare. Mă gândesc că noi vrem să dezvoltăm Bucureştiul, nu să îl lăsăm la nivelul secolului 18, nu?", spune, în schimb, Alin Şerbănescu.
Sancţiuni pentru firmele care nu îşi respectă contractele
Eficienţă se cere şi din partea constructorilor. Pentru că multe proiecte de infrastructură sunt frânate din cauza lipsei de mobilizare de pe şantiere, la Ministerul Transporturilor se pregătesc sancţiuni mai dure pentru firmele care nu îşi respectă contractele. Din trei în trei luni vor primi un certificat care va reflecta atât cantitatea, cât şi calitatea lucrărilor. De el va depinde dacă vor mai putea sau nu să participe şi la alte licitaţii, pe viitor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰