Parcarea Străulești, primul terminal multimodal din România, inaugurată în București, dar șoferii se plâng de prețuri
Primul terminal intermodal din România a fost inaugurat fără entuziasm din partea şoferilor. Parcarea a fost aproape goală în prima parte a zilei. Prea puţini şi-au lăsat maşinile în parcarea uriaşă, pentru a lua un mijloc de transport în comun.
Primul terminal intermodal din România a fost inaugurat fără entuziasm din partea şoferilor. Parcarea a fost aproape goală în prima parte a zilei. Prea puţini şi-au lăsat maşinile în parcarea uriaşă, pentru a lua un mijloc de transport în comun. Navetiştii spun că nu au niciun câştig. Parcarea costă la fel de mult ca la privat. Iar Metrorex spune că abia peste şase luni ar putea introduce un abonament.
Parcarea Străuleşti a fost concepută pentru a-i ajuta pe cei care fac naveta din localităţile învecinate Capitalei, cum ar fi Mogoşoaia sau Buftea. Practic, şoferii ar trebui să îşi lase maşina în parcarea de la metrou, să plătească un leu pe oră şi apoi să-şi continue călătoria cu metroul sau cu autobuzul.
Bucureştiul este şi în acest an primul oraş din Europa şi pe locul trei în lume la blocajele în trafic. Deşi staţia intermodală este prima din România, şoferii nu s-au înghesuit să-şi lase maşinile, iar timp de câteva ore parcarea a fost goală.
Un şofer va plăti, în medie, 10 lei pe zi. Asta înseamnă că pentru o lună va scoate din buzunar 220 de lei. La care se mai adaugă și abonamentul pentru metrou sau RATB. Adică, încă cel puțin 50 - 70 de lei. Şoferii se plâng că ajung să plătească cât pentru parcările private.
Lucrările au fost finalizate încă din vară, dar birocrația a dat din nou bătăi de cap.
Costrucţia parcării a început în 2016. Are peste 23 de mii de metri patraţi şi a costat 160 de milioane de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰