Video Produsele de bază care au înregistrat cea mai abruptă scădere. Românii cumpără mai multă mâncare deja preparată
Românii sunt mai deschişi la gusturi noi. Cumpără mai puţină pâine şi ulei, dar mai mult tofu şi mâncare gata preparată. Asta arată cel mai recent studiu legat de comportamentul de consum al românilor.
Vânzările alimentelor de bază au scăzut în ultimul an. Coşurile nu se mai umplu cu pâine, ulei, alimente congelate şi băuturi carbogazoase. Trendul îl confirmă şi comercianţii. "Am văzut o reducere a cantităţilor cumpărate de clienţi. Toţi sunt atenţi, specifică foarte clar gramajul pe care îl vor la momentul cumpărării", a declarat Crina Grama, proprietar băcănie.
România are cea mai mare inflaţie din Uniunea Europeană, 5,24% în iulie
Balanţa înclină spre alte alimente acum: mâncarea gata preparată, brânza tofu, berea cu arome şi arahidele glazurate, de exemplu. La aceste categorii, vânzările au crescut cu cel puţin 20% faţă de anul trecut. În plus, este vizibilă încercarea multora de lupta cu risipa alimentară. Poftele sunt ţinute în frâu cu o listă strictă de cumpărături.
"Au învăţat să nu mai arunce atât de multă mâncare. Ne costă din ce în ce mai mult, având în vedere că venim după 2 ani de inflaţie. O inflaţie undeva la 30%, dacă e să contorizăm ultimii 2 ani şi jumătate", a declarat Florin Andrei, profesor de finanţe. Şi preţurile ne fac tot mai atenţi să nu lungim lista de cumpărături. România are cea mai mare inflaţie din Uniunea Europeană, 5,24% în iulie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰