Antena Meniu Search
x

Video Războiul din Ucraina a dus la scăderea bruscă a interesului românilor pentru cumpărături. Vânzările online, mai mici chiar şi cu 40%

Vestea războiului de la graniţă i-a făcut pe români să se gândească de două ori înainte să îşi cheltuiască economiile. Un milion de români şi-au amânat listele de cumpărături pe platformele de shopping, în timp ce atenţia tuturor s-a mutat spre Ucraina. 

de Ioana Matei

la 05.03.2022, 22:47

Vezi și

În ultima săptămână din februarie, care a coincis cu debutul conflictului din Ucraina, în cele peste 360 de magazine online analizate, numărul vizitatorilor unici a scăzut cu 21 de procente. Cele mai mari scăderi ale comenzilor online s-au înregistrat la categoriile care erau, în mod normal, în această perioadă a anului, preferate de români. Vorbim despre zonele de IT, fashion, bijuterii sau jucării, iar vânzările au scăzut chiar şi cu 40% în zona de beauty, în ulima săptămână a lunii februarie. Asta după ce, în prima parte a lunii trecute, achiziţiile online erau pe un trend de creştere, cu 24% mai multe decât în februarie 2021. 

Nici măcar apropierea Mărţişorului nu a mai umplut coşurile virtuale.  

Mihai Vînătoru, CEO agenţie SEO: Acest 1 Martie, faţă de cel de anul trecut, a marcat un trafic cu până la 32% mai mic, pe site-urile pe care noi le vizualizăm. 

Scăderea bruscă a interesului pentru cumpărături s-a simţit şi în marile centre comerciale. Conflictul de la graniţă a schimbat comportamentul de consum al românilor. De pe aplicaţiile de shopping, oamenii s-au mutat pe cele de ştiri.  

Pe acelaşi subiect

''Eşti mai prudent cu banii?

Cu siguranţă.'' 

Ana Bulai, sociolog: Războiul se asociază scepticismului social şi se asociază precauţiei şi lipsei de încredere sau deficitului de încredere în ziua de mâine. Orice oră în plus, orice zi în plus înseamnă contracţie economică, înseamnă pesimism social şi înseamnă acumulare de tensiune. 

Românii nu au fost singurii care au luat o pauză de la cumpărături

Nu doar românii au renunţat la cumpărături...

Mihai Vînătoru, CEO agenţie SEO: În Ungaria, în Slovacia, în Cehia, în Polonia chiar se încadrează pe linia a ceea ce am descoperit şi noi în România, respectiv scăderi de 20%, în acest moment, pe zona de trafic, în magazine online.

După ce depăşesc unda de şoc, oamenii se întorc, însă, la vechile obiceiuri.

Cosmin Costea, consultant eCommerce: Traficul a crescut, vânzările au crescut, deci ne-am revenit la normal. Asta arată că, de fapt, se întâmplă lucruri care ne afectează emoţional, dar ne revenim destul de repede. 

''Nu locuiesc în Ucraina. Locuiesc în România şi deocamdată este ok. Ce va fi, cu Dumnezeu înainte.'' 

Cei care au făcut totuşi comenzi online, în ultima săptămână, şi-au păstrat şi bugetul alocat cumpărăturilor. Valoarea medie a comenzilor a rămas rămas aceeaşi, în jurul sumei de 270 de lei. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri economice » Războiul din Ucraina a dus la scăderea bruscă a interesului românilor pentru cumpărături. Vânzările online, mai mici chiar şi cu 40%