Retrage Carrefour sucurile Pepsi din România? "Ne aflăm în discuții"
Retailerul francez Carrefour a început negocieri cu reprezentanții gigantului american PepsiCO în România, pentru a găsi "soluții optime adaptate pieței locale și clienților", scrie profit.ro. Discuţiile au început în urma retragerii produselor Pepsi de către retailer din magazinele din mai multe ţări, din cauza "creşterilor inacceptabile de preţ".
"În cadrul Grupului Carrefour, angajamentul nostru este de a prioritiza nevoile clienților noștri și de a le oferi o gamă puternică de produse în ceea ce privește calitatea, prețul și proveniența. În prezent, ne aflăm în discuții cu reprezentanții PepsiCO pentru a identifica soluții optime adaptate pieței locale și clienților noștri", a transmis Carrefour România pentru profit.ro.
"Suntem în discuţii cu Carrefour şi vom continua să facem acest lucru cu bună-credinţă pentru a ne asigura că produsele noastre sunt disponibile", a transmis gigantul american PepsiCO într-o reacţie pentru Observator.
La începutul anului, Carrefour a anunţat că nu va mai vinde în Franţa produsele companiei PepsiCo, cum ar fi sucurile Pepsi, 7Up sau chipsurile Lay’s, argumentând că prețurile acestora au crescut inacceptabil de mult.
În octombrie 2023, compania americană anunţase că intenţionează o majorare modestă a preţurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida preţurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creştere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.
Pepsi şi Lay's, scoase de la vânzare din Carrefour în Franţa, Belgia, Italia, Spania şi Polonia
Ulterior, Carrefour a declarat că nici magazinele sale din Belgia, Italia, Spania şi Polonia nu vor mai stoca produse precum Pepsi, Lay's Crisps, Cheetos şi 7up, din cauza "creşterilor inacceptabile de preţ". Conform raportului său anual 2022, Carrefour are peste 10.000 de magazine în cele cinci ţări, reprezentând mai mult de două treimi din amprenta sa globală.
Într-un comunicat, PepsiCo a declarat: "Am discutat cu Carrefour de multe luni şi vom continua să ne angajăm cu bună-credinţă pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile".
Piaţa franceză în ansamblu a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen analizate de Barclays.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰