Antena Meniu Search
x

Video România va avea primul port construit de la zero de după Revoluție. Când ar trebui să fie gata lucrările la portul Ovidiu

Au început lucrările la primul port construit de la zero, în zona Mării Negre, după Revoluţie. Este vorba de Portul Ovidiu, care ar urma să fie gata peste doi ani. Acesta va prelua din marfa care ajunge în prezent la Constanţa, mai ales din Ucraina. În plus, se va debloca şi Autostrada Dobrogei, aglomerată acum de sute de tiruri. 

de Redactia Observator

la 23.11.2023, 21:29

Vezi și

Echipele de muncitori s-au pus deja pe treabă. Vor reabilita portul actual din localitatea Ovidiu şi vor construi unul nou pe malul stâng al Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari. Va avea o suprafaţă de 33.000 de metri pătraţi, mai multe drumuri de acces şi o platformă de operare de 21.000 de metri pătraţi. Navele vor acosta în trei dane, de câte 120 de metri pătraţi fiecare.

Cristina Niţă, reporter Observator: "Noul port va fi gata în vara anului 2025. Portul Ovidiu va decongestiona traficul din Portul Constanţa care a crescut anul acesta cu 27%. Mai mult de jumătate din marfă provine din Ucraina."

Peste 31 de milioane de tone de cereale ucrainene au ajuns anul acesta în Constanţa. Pentru că porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate de ruşi, grânele sunt trimise în România fie cu TIR-uri, fie pe barje, pe Dunăre. Tot acest trafic a pus o presiune enormă pe Portul Constanţa, locul unde marfa ajunge pentru a fi apoi exportată în toată lumea.

Florin Vizan, directorul Portului Constanţa: "Până la 15 noiembrie, traficul total a depăşit 80,5 miloane de tone, recordul anului trecut fiind de 75,5 milioane de tone."

Pe acelaşi subiect

Volumul enorm al mărfii care ajunge în Portul Constanţa se vede în cozile de TIR-uri de pe Autostrada Dobrogei.

"De cât timp staţi aici?"

"De aseară. De la nouă-zece."

"Cred că am aproape 24 de ore, eu. Şi încă nici nu am ajuns măcar să plătesc..."

Moren Abdurafi, sef departament proiecte europene: "Există posibilitatea ca TIR-urile care vin din ţară, ca să spun aşa, să descarce cerealele în noul port, după care cu barjele ele pot fi duse în Portul Midia."

Cât va costa această investiție?

Construcţia portului Ovidiu va costa 83 de milioane de lei. 43 de milioane sunt fonduri europene nereambursabile, restul finanţării fiind asigurat de Ministerul Transporturilor. 

Şi portul Luminiţa, de lângă Năvodari, intră în reabilitare. Costurile aici sunt de 119 milioane de lei, din care 67 de milioane sunt bani europeni. 

Florin Goidea, director Administraţia Canalelor Navigabile: "Portul Luminiţa are o dană de 140 de metri, se vor construi în continuare încă 400 de metri de cheu cu platformele adiacente."

Aici, lucrările ar trebui să fie gata în toamna anului viitor. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Observator » Stiri economice » România va avea primul port construit de la zero de după Revoluție. Când ar trebui să fie gata lucrările la portul Ovidiu