Foto Asistentul virtual Eva, ajutor pentru românii care vor să-şi schimbe furnizorul de energie electrică şi gaze în platforma ANRE
ANRE a lansat asistentul virtual Eva, prin care românii care utilizează platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și gaze naturale vor avea parte de un ajutor care va automatiza procesul.
Potrivit Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), platforma online POSF este dedicată clienților finali de energie electrică și gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informații și documente, transmite Mediafax.
"Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziția consumatorilor, începand cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului. Acest sistem inteligent permite asistentului virtual Eva să învețe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori și să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice și gazelor naturale", au transmis reprezentanții ANRE.
Sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale
Conform acestora, sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF.
- Facturile la gaze ar putea scădea în perioada următoare. Anunţul vicepreşedintelui ANRE
- Uimitorul caz al companiei care nu a mai trimis facturi de 6 luni, dar a făcut un profit record. Clienţii,...
- Robotul Ion, stângaci la prima ieşire publică: a fost "încurcat" de întrebările unor elevi. Scuza găsită de...
Potrivit comunicatului instituției, de la data finalizării POSF, operatorii de rețea și furnizorii de energie electrică și de gaze naturale încărcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum și pentru contractele de furnizare și de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF.
În scopul punerii în funcţiune şi actualizării permanente a bazei de date POSF, înregistrarea datelor şi informaţiilor despre clienții finali, precum şi orice schimbare administrativă din contract sau schimbarea furnizorului, se efectuează în POSF de către furnizorul actual al acestora, iar pentru locurile de consum existente înregistrarea se face de către operatorii de rețea.
În acest moment sunt înregistrați în POSF: 102 de furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 de operatori de rețea de energie electrică și 35 de operatori de rețea de gaze naturale.
"Adoptarea acestor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru toți consumatorii implicați în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale, concomitent cu implementarea soluției informatice intuitive și inovative POSF, conduce la derularea procesului tehnic de schimbare a furnizorului în 24 de ore, îndeplinind astfel cerințele europene. Prin acest proiect am realizat optimizarea proceselor operaționale din piața de energie, în scopul diminuării birocrației și consolidării concurenței prin reducerea duratei de schimbare a furnizorului în beneficiul consumatorului final", arată ANRE.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰