Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Foto Asistentul virtual Eva, ajutor pentru românii care vor să-şi schimbe furnizorul de energie electrică şi gaze în platforma ANRE

ANRE a lansat asistentul virtual Eva, prin care românii care utilizează platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și gaze naturale vor avea parte de un ajutor care va automatiza procesul.

de Redactia Observator

la 16.03.2023 , 12:40

Românii îşi vor schimba furnizorul de energie electrică şi gaze cu ajutorul unui asistent virtual. Cum funcţionează sistemul pe nume Eva Românii îşi vor schimba furnizorul de energie electrică şi gaze cu ajutorul unui asistent virtual. Cum funcţionează sistemul pe nume Eva - ANRE/Facebook

Potrivit Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), platforma online POSF este dedicată clienților finali de energie electrică și gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informații și documente, transmite Mediafax.

"Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziția consumatorilor, începand cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului. Acest sistem inteligent permite asistentului virtual Eva să învețe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori și să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice și gazelor naturale", au transmis reprezentanții ANRE.

Sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale

Articolul continuă după reclamă

Conform acestora, sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF.

Pe acelaşi subiect

Potrivit comunicatului instituției, de la data finalizării POSF, operatorii de rețea și furnizorii de energie electrică și de gaze naturale încărcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum și pentru contractele de furnizare și de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF.

În scopul punerii în funcţiune şi actualizării permanente a bazei de date POSF, înregistrarea datelor şi informaţiilor despre clienții finali, precum şi orice schimbare administrativă din contract sau schimbarea furnizorului, se efectuează în POSF de către furnizorul actual al acestora, iar pentru locurile de consum existente înregistrarea se face de către operatorii de rețea.

În acest moment sunt înregistrați în POSF: 102 de furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 de operatori de rețea de energie electrică și 35 de operatori de rețea de gaze naturale.

"Adoptarea acestor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru toți consumatorii implicați în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale, concomitent cu implementarea soluției informatice intuitive și inovative POSF, conduce la derularea procesului tehnic de schimbare a furnizorului în 24 de ore, îndeplinind astfel cerințele europene. Prin acest proiect am realizat optimizarea proceselor operaționale din piața de energie, în scopul diminuării birocrației și consolidării concurenței prin reducerea duratei de schimbare a furnizorului în beneficiul consumatorului final", arată ANRE.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Asistentul virtual Eva, ajutor pentru românii care vor să-şi schimbe furnizorul de energie electrică şi gaze în platforma ANRE