Video Soluția găsită pentru aglomerația din Portul Constanța. Investiția a costat 6 milioane de lei
Autorităţile caută soluţii pentru aglomeraţia din Portul Constanţa. Astfel, mai multe geamanduri vor fi montate în largul mării, iar navele şi barjele cu cereale se vor lega la ele pentru a face transferul grânelor ucrainene. În acest fel, portul îşi va mări capacitatea de încărcare.
Noul sistem de acostare a barjelor şi navelor maritime a fost achiziționat de autorităţi cu 6 milioane de lei, iar, în scurt timp, balizele vor fi montate. Soluţia vine care urmare a supraaglomerării portului Constanţa. Sistemul constă în montarea unor geamanduri care permit ancorarea navelor direct în largul mării. De acolo, cu ajutorul macaralelor plutitoare, marfa este încărcată pe o altă navă şi pleacă spre destinaţie.
Lipsa de angajați, echipamentele insuficiente și uneori condițiile meteorologice sunt motivele aglomerației
În 2023, prin portul Constanţa au trecut 92 de milioane de tone de mărfuri generale, din care cerealele ucrainene au reprezentat 14 milioane de tone. Lipsa de angajați, echipamentele insuficiente și uneori condițiile meteorologice duc la situații în care șoferii așteaptă zile bune să intre la descărcat, iar operatorii din port sunt depășiți de numărul mare de tiruri.
Barjele pline cu grâne ce vin pe Canalul Dunăre-Marea Neagră sunt soluţia optimă pentru descongestionare. Cheiul de nave fluviale este supraaglomerat şi el. "Sistemul va fi alocat efectiv aşa cum se alocă şi în acest moment o dană normală pentru operare. Nu va fi alocat preferenţial; va fi alocat în scopul operării cât mai eficiente şi cât mai rapide a trasbordării mărfurilor de diferite feluri", a declarat Mihai Teodorescu, director APMC.
În perioadele de vârf, se blochează 600 de barje încărcate cu cereale
În perioadele de vârf, în Portul Constanţa se blochează 600 de barje încărcate cu cereale care aşteaptă până la 30-40 de zile, susțin reprezentanții companiilor ucrainene. "Aşa puncte de operare în larg se întâlnesc în porturile în care nu sunt facilităţi de acostare şi nu sunt facilităţi de operare. sau porturi aglomerate. Constanţa le îndeplineşte pe toate", explică Adrian Mihalcioiu, președinte Sindicatul Liber al Navigatorilor.
"Este necesar să asigurăm convergenţa celor trei mijloace de transport, adică pe cale ferată, rutieră şi pe barjă pentru a asigura în mod eficient un transbord al cerealelor pe nave maritime", spune Viorel Panait, de la Asociația Operatorilor Portuari.
Autoritatile promit că, în 4 luni, noul sistem de acostare pentru operarea navelor comerciale va deveni funcţional.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰