Elevii ar putea fi caracterizaţi psihopedagogic, proiect în Educaţie
Foaia matricolă a elevului nu înseamnă doar note, medii şi absenţe, spun directorii şcolilor româneşti. La fel de important este şi comportamentul elevilor în colectivitate. Actele de violenţă din şcoli sunt tot mai des întâlnite.
Foaia matricolă a elevului nu înseamnă doar note, medii şi absenţe, spun directorii şcolilor româneşti. La fel de important este şi comportamentul elevilor în colectivitate. Actele de violenţă din şcoli sunt tot mai des întâlnite.
În urmă cu câteva zile, un copil de 12 ani s-a aruncat de la etajul unei şcoli din Constanţa, iar un altul şi-a injunghiat cu un cuţit colegul într-un act premeditat.
Ambii au fost transferaţi de la o unitate de învăţământ la alta, fără ca profesorii să ştie de antecedentele lor violente.
Inspectorii şcolari vor să implementeze un proiect prin care să primească şi o caracterizare psihopedagogică din partea dirigintelui.
Elevul de 12 ani care s-a aruncat de la etajul doi al unui liceu din Constanţa este şi acum internat şi are nevoie de donatori de sânge. A suferit mai multe intervenţii chirurghicale, dar starea lui este stabilă.
Psihologii cred că este vorba despre o presiune venită din familie, cu atât mai mult cu cât elevul a lipsit de la şcoală patru zile, iar când s-a întors şi-a pus planul în aplicare. El fusese recent transferat de la o altă şcoala unde avusese probleme de comportament.
De vină ar fi regulamentul care reglementează transferul elevilor, spun inspectorii şcolari.
Inspectorii şcolari vor să schimbe procedura de transfer şi să obţină informaţii suplimentare despre comportamentul copiilor.
O altă problemă este numărul mic de psihologi din şcolile româneşti. De pildă, un singur specialist oferă consiliere pentru 1.700 de elevi.
Noua procedură de transfer ar putea fi implementată până la sfârşitul anului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰