Antena Meniu Search
x

Schimbări fundamentale în Educație, propuse de ministrul Ecaterina Adronescu

Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei Naţionale, și-a prezentat propria viziune asupra sistemului educațional românesc și a prezentat câteva propuneri, pe care speră să le implementeze, odată cu reorganizarea sistemului de educaţie. 

Propuneri de schimbare fundamentală a Educației - hepta.ro

Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei Naţionale, și-a prezentat propria viziune asupra sistemului educațional românesc și a prezentat câteva propuneri, pe care speră să le implementeze, odată cu reorganizarea sistemului de educaţie. 

Ministrul propune table inteligente și tablete în fiecare școală, modificarea completă a treptelor de învățământ și consilieri de carieră pentru elevi.

Propuneri de schimbare fundamentală a Educației

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a fost gazda unui eveniment pentru lansarea unei propuneri de schimbare, a unei viziuni a ministrului pentru sistemul educațional românesc.

Astfel, ministrul Educației propune ca ultimele două clase de la gradiniță și ultimele două de la liceu vor fi obligatorii. Apoi, prima treaptă va începe la trei ani și se va numi Educație Timpurie. Asta până la șase ani, cu educatorii din grădinițe.

Apoi începe ciclul primar, dar nu cu clasa 0. Ci cu clasa 1, de la șapte ani. Până în clasa a 3-a durează această treaptă, iar profesorii vor fi cei dedicați învățământului primar.

"Nu putem să dăm toate răspunsurile acum. Sunt încercări ale noastre de a găsi formula cea mai potrivită: copilul intră în educaţia timpurie între 3 - 6 ani, apoi urmează de la clasa I până la clasa a III-a. Vă rog să acceptaţi, aici, clasa I e ceea ce numim azi clasa pregătitoare, pentru că, din păcate, a intrat în mentalul public drept clasa zero, ceea ce mi se pare absolut de neacceptat, pentru că din start reflectă o imagine extrem de negativă. Până la clasa a II-a - actuala clasă a doua - elevii sunt îndrumaţi de profesor pentru învăţământul primar. Urmează o evaluare cognitivă şi socio-emoţională, ca să ştim ce avem de corectat după primii ani de şcoală", a precizat Ecaterina Andronescu.

Evaluare cognitivă și socio-emoțională

Urmează o evaluare cognitivă și socio-emoționala si apoi următoarea treaptă, care începe în clasa a 4-a și durează până în clasa a 6-a. Aici, pe langa dascalii pentru invatamant primar, apar profesorii de gimnaziu.

Urmează apoi evaluarea nivelului elementar al competențelor și ultima treaptă din învățământul gimnazial începe în clasa a 7-a și se termină în clasa a 9-a. Pe lângă profesori, în aceasta etapă, elevii vor avea parte și de consilieri de carieră.

Ministrul Educației propune introducerea Bacalaureatului diferențiat

Ecaterina Andronescu, ministerul Educației, a propus și introducerea bacalaureatului diferențiat, pentru ca absolvenții de liceu să poată alege între un examen care să le permită accesul la universitate și unul profesional, care să le permită continuarea studiilor la nivel post-liceal.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Educatie » Schimbări fundamentale în Educație, propuse de ministrul Ecaterina Adronescu