Antena Meniu Search
x

Școala online: 463 de milioane de copii nu au avut acces la educație de la începutul pandemiei Covid-19

Instaurarea stărilor de urgență, alertă și închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19 a lăsat o treime dintre elevii din lume fără acces la educație. 463 milioane de copii nu au avut acces la echipamente și la tehnologii care să le permită să desfășoare cursurile online.

Cornel Preda
de Cornel Preda

la 27.08.2020, 10:10

Școala online: 463 de milioane de copii nu au avut acces la educație de la începutul pandemiei Covid-19
O fetiță dintr-un sat studiază la lumina unei lămpi - iStock / Getty Images
  • UNICEF îndeamnă la redeschiderea școlilor în deplină siguranță atunci când sunt relaxate restricțiile
  • Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio

Potrivit estimărilor ONU, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de coii au fost afectați de închiderea școlilor sau de măsurile de izolare. Dintre aceștia, o treime nu au avut deloc acces la educație.

„Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgenţă educaţională mondială”, trage un semnal de alarmă directoarea UNICEF, Henrietta Fore, într-un comunicat.

Școala online - efectele lipsei de educație

Directoarea UNICEF avertizează că „repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare”.

La nivel mondial, Europa stă cel mai bine în privința educației online. Numărul elevilor care au fost privați de acces la școala online (fără a avea date din SUA și Canada):

  • Estul și sudul Africii - 67 milioane copii
  • Vestul și centrul Africii - 54 milioane copii
  • Orientul Mijlociu și Africa de Nord - 37 milioane copii
  • Pacific și estul Asiei - 80 milioane copii
  • Asia de Sud - 147 milioane copii
  • Europa de Est și Asia Centrală - 25 milioane copii
  • America Latină și zona Caraibelor - 13 milioane copii

Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.

UNICEF „îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile” și menționează că acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autorităţile trebuie să prevadă o formă de învăţământ specifică pentru recuperarea timpului pierdut. 

Școala online în România. Ministrul Educaţiei: „Nu se poate spune că toţi elevii au avut acces la învăţământ online”

Monica Anisie, ministrul Educației, a declarat că nu se poate spune că toţi elevii au avut acces la învăţământ online pe perioada suspendării cursurilor, dar susţine că au existat profesori care le-au dus materiale acelor copii pentru a putea învăţa.

"Nimeni nu poate să spună că toată lumea a avut acces, nimeni nu poate să spună lucrul acesta, dar, repet, marea majoriate a elevilor a participat la lecţii, fie în sistem online, fie şi-au continuat învăţarea de acasă cu ajutorul profesorilor. Marea majoritate a avut acces, deci majoritatea a... chiar pot să spun că foarte mulţi profesori au contribuit în această perioadă, perioada suspendării cursurilor, la a continua învăţarea sub o altă formă decât faţă în faţă. Adică pe lângă faptul că am avut profesori care au desfăşurat lecţii excepţionale în sistem online, am avut programul Tele-şcoala, program de pregătire pentru examenele naţionale, dar am avut şi profesori dedicaţi, care au mers către elevii care nu aveau posibilitatea de a accesa sau nu aveau acasă un device, o tabletă, laptop, şi au dus materiale de învăţare acestor copii", a declarat Monica Anisie.

Citește și:

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Educatie » Școala online: 463 de milioane de copii nu au avut acces la educație de la începutul pandemiei Covid-19