20 august 1968: Prima DACIA iese de pe poarta uzinei! Ceauşescu şi modelul secret: Ferrari de România
Au trecut 47 de ani de când Dacia 1100 ieşea pentru prima oară pe poarta uzinei de la Colibași. La volanul acesteia se afla chiar Nicolae Ceaușescu
Au trecut 48 de ani de când Dacia 1100 ieşea pentru prima oară pe poarta uzinei de la Colibași. La volanul acesteia se afla chiar Nicolae Ceaușescu
Construirea primei Dacii începe pe 11 mai 1968. „Prea luxoasă pentru idioţi!“
Acest model s-a produs într-un număr mic şi doar trei ani, căci începând cu aceeaşi zi de 20 august a anului următor se începe producţia celebrei Dacia 1300. În momentul în care Ceauşescu a văzut prima maşină Dacia 1300 fabricată în România, a exclamat: „Prea luxoasă pentru idioţi!“.
Imediat, s-a renunţat la radio, oglinda laterală din dreapta şi la încălzirea scaunelor din spate. După ce şi „alte luxuri inutile“ au fost eliminate de către birocraţii zeloşi, Ceauşescu s-a declarat mulţumit de varianta finală: „Perfectă pentru idioţi!“.
1975 – Dacia Estafette (sau D6), prima furgonetă produsă vreodată de Automobile Dacia. Au fost realizate doar 842 de modele. Pentru că era asociată generaţiei hippy, în afara României, varianta românească a fost retrasă de pe piaţă la scurt timp de la lansare la ordinul Partidului Comunist Român, partid care nu dorea ca tinerii să adopte stilul hippy.
1980 – Dacia 500 cunoscut şi sub numele de Lăstun. Conceptul iniţial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2 + 2 persoane (2adulţi şi 2 copii), cu un consum mic de până la 3 litri/100km şi o viteză maximă de 70km/h. Primul motor avea 2 cilindri, 499 cc, 22,5 CP şi un consum de 3,3 l/100 km. Viteza maximă era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 uşi, fabricată din răşini sintetice rezistente la coroziune. Lăstunul a fost produs într-un număr mic iar din cauza calităţii slabe producţia acestuia a încetat după 1989.
1987 - Dacia MD87 - este un prototip ce dispunea de un motor central şi ulterior faruri escamontabile.
1980 - Dacia Mini - este un prototip a unei maşini economice, realizată prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabilă cu efort minim.
CITEŞTE ŞI Cel mai TARE chestionar AUTO! Poţi să ghiceşti ordinea de trecere în intersecţie
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰