46 de ani de la moartea lui Iuri Gagarin! Adevăratul motiv al morţii astronautului
A rămas în istorie ca primul om care a ieşit în spaţiu, iar moartea sa a stârnit numeroase controverse! Adevărul despre accidentul teribil în care şi-a pierdut viaţa a ieşit la suprafaţă
Victimă a KGB-ului sau a altor servicii secrete, probleme tehnice ale aparatului MIG-15 pe care îl pilota, manevrele unui al doilea avion sau faptul că statutul lui de erou al URSS nu i-a mai permis să se menţină la nivelul de calificare necesar pentru a zbura cu un MIG, acestea sunt doar câteva din ipotezele care au circulat despre moartea lui Iuri Gagarin.
"Eroul naţional" era constrâns de autorităţi!
Ani la rând, acestuia i s-a interzis să piloteze datorită faptului că era considerat prea valoros pentru a fi expus, însă după şapte ani de la ieşirea în cosmos, "eroul naţional" al Uniunii Sovietice a decis să facă ceea ce îi plăcea mai mult.
Astfel, în 27 martie 1968, la manşa unui avion MIG-15 de antrenament cu două locuri, Iuri Gagarin s-a prăbuşit alături de copilotul său, Sereghin, în regiunea Vladimir, la 190 de kilometri nord-est de Moscova.
Cei doi făceau o serie de teste, iar autorităţile ruse au anunţat atunci că avionul s-a prăbuşit după ce piloţii ar fi încercat să evite un stol de gâşte sau un balon meteorologic. Povestea a stârnit numeroase controverse şi a dat naştere multor teorii conspiraţioniste. S-a vorbit despre asasinat, tentativă de sinucidere, chiar şi coliziune cu un OZN.
Acum, după aproape jumătate de secol de la accident, adevărul a ieşit la suprafaţă. Potrivit unui raport declasificat, moartea lui Gagarin a fost provocată de către un alt avion.
"A fost o violare a procedurii de zbor!"
Alexei Leonov era cel care se ocupa de antrenamentele paraşutiştilor pe 27 martie. Vremea era extraordinar de dificilă, ploua şi vântul era foarte intens, aşa că el nu a putut să-şi facă exerciţiile. În timp ce aştepta ordine de la superiori, acesta a auzit un boom sonic urmat de o explozie. "Ştiam că un avion Su-15 era programat pentru testare în acea zi, dar trebuia să zboare la o altitudine de 10.000 de metri sau mai mare, nu la 400-500 de metri. A fost o violare a procedurii de zbor", a declarat cosmonautul.
Asta a făcut ca MIG-ul în care se aflau Gagarin şi Sereghin să se învârtă cu o viteză de 750 de kilometri pe oră! Nu s-a mai putut face nimic pentru stabilizare, motiv pentru care oficialii au fost atât de ruşinaţi de ceea ce s-a întâmplat încât au hotărât muşamalizarea evenimentului, stârnind astfel tot felul de controverse.
Primul om care a ieşit în spaţiu, identificat după o aluniţă...
"A fost trimisă o echipă acolo, care a identificat rămăşiţele aeronavei şi ale lui Sereghin. Nu au găsit rămăşiţele lui Gagarin, cu excepţia unei genţi şi a cutiei cu hărţi. Aşadar, iniţial ne-am gândit că a reuşit să se catapulteze. Am trimis un batalion de soldaţi care a inspectat pădurea de-a lungul întregii nopţi. Au ţipat după el, dar nu au găsit decât rămăşiţele unui balon. Abia ziua următoare am găsit rămăşiţele lui Iuri Gagarin. L-am identificat după o aluniţă neagră de pe gât pe care o văzusem cu trei zile înainte. Autorităţile au format o comisie pentru a investiga cauza accidentului, iar printre cei invitaţi să ia parte m-am numărat şi eu", a povestit Leonov.
A fost înmormântat cu onoruri, în Piaţa Rosie din Moscova, mormântul său devenind loc de pelerinaj pentru cei care urmează să iasă în spaţiu.
Citeşte şi Naziştii l-au dat afară din casă şi l-au pus să stea într-o căsuţă din lut
Ce a văzut Gagarin la primul zbor în spaţiu
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰