70% dintre români returnează prin Returo toate ambalajele SGR. 45% se declară nemulţumiţi de sistem - Studiu
Şapte din zece români returnează toate ambalajele cu simbolul SGR, iar patru din zece fac acest lucru pentru a evita să piardă banii plătiţi pentru garanţie, arată rezultatele unui studiu, publicate vineri şi citat de Agerpres.
Potrivit datelor centralizate de Reveal Marketing Research, 19% dintre respondenţi au afirmat că, în prezent, returnează doar o parte dintre ambalajele SGR.
70% dintre români returnează, în prezent, toate ambalajele SGR
În acelaşi timp, 45% din totalul celor chestionaţi s-au declarat multumiţi de modul de funcţionare a Sistemului de Garanţie-Returnare, principala soluţie pentru îmbunătăţirea acestuia fiind considerată creşterea numărului de puncte de returnare (55%).
45% se declară nemulţumiţi de funcţionarea sistemului
- Câte kg de aur şi argint obţinem dacă reciclăm un milion de telefoane. Comoara uitată în sertarele românilor
- Proiectele care fac România sustenabilă. Ideile care salvează vieţi şi schimbă destine, premiate la Gala...
- Cum am putea primi garanţia de 50 de bani pe ambalaje chiar dacă aparatele de colectare nu funcţionează....
- SONDAJ: Aţi întâmpinat până acum probleme în reciclarea sticlelor, prin sistemul RetuRO?
La nivel general, 70% dintre români susţin că returnează toate ambalajele cu garanţie la punctele de colectare, în creştere faţă de luna noiembrie 2023, când peste o treime (36%) intenţionau să returneze parţial ambalajele.
De asemenea, 39% dintre cei intervievaţi afirmă că au adoptat acest comportament pentru a evita să piardă banii plătiţi pe garanţie.
În funcţie de caracteristicile demografice, reprezentanţii Generaţiei Z, cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, sunt cei care returnează într-o proporţie semnificativ mai mică ambalajele marcate cu SGR de fiecare dată (59% vs. 70% total eşantion).
Mai mult decât atât, locuitorii din mediul urban se diferenţiază faţă de cei din mediul rural ca returnând toate ambalajele marcate cu SGR într-o proporţie semnificativ mai mare (75% mediul urban vs. 63% mediul rural). "Această diferenţă poate fi atribuită numărului redus sau chiar absenţei punctelor de returnare în mediul rural", sunt de părere realizatorii studiului.
Rezultatele Reveal Marketing Research arată că ambalajele de plastic cu garanţie sunt cele mai frecvent returnate de către români (84%), urmate de ambalajele din sticlă (56%) şi de cele din metal (55%). În funcţie de gen, bărbaţii obişnuiesc să returneze mai des decât femeile atât ambalajele din metal (62% bărbaţi vs. 50% femei), cât şi pe cele din sticlă (61% bărbaţi vs. .53% femei).
Studiul de specialitate s-a derulat online, în perioada 5 - 10 iunie 2024, pe un eşantion de 1.012 respondenţi, la o eroare maximă +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰