Video Anchetele după ultimele accidente feroviare întârzie, dar CFR vrea 131 de trenuri noi. Până atunci, la vară, unele garnituri vor circula noaptea să nu le bată soarele
CFR Călători pare să funcţioneze după deviza "Vorbe, nu fapte". Ancheta cerută după accidentele grave de la Roşiori şi Galaţi nu a început nici la o lună de la ordinul dat de Grindeanu. Şi pentru că nu are destule vagoane cu aer condiţionat, directorul companiei inventează o soluţie trăznită. La vară, unele trenuri ar putea să circule noaptea, ca să nu le bată soarele.
CFR Călători a pierdut şirul accidentelor. Cel mai recent a fost şi cel mai grav - o locomotivă a intrat cu viteză în vagoanele de care trebuia legată în gara Galaţi şi a ucis o femeie, chiar şefa de tren. După tragedie, ministrul Transporturilor a cerut verificări riguroase. Inclusiv evaluarea mecanicilor de locomotivă, la care ar fi trebuit să colaboreze Autoritatea Feroviară şi CFR. Directorul companiei de călători ridică din umeri.
Traian Preoteasa, Directorul CFR Călători: Noi asigurăm logistica necesară. Nu ştiu să fi început. N-a început.
Directorul CFR Călători este convins, însă, că încă o tragedie pe calea ferată este exclusă.
Traian Preoteasa, Directorul CFR Călători: Eu mă aştept la evenimente zero! Că vor "apare" o degajare de fum "datorită" vechimii cablajului, că va mai "apare" o frânare necontrolată.
- CFR Călători suplimentează numărul trenurilor spre litoral în minivacanța de 1 Mai. Care sunt rutele directe
- Incendiu izbucnit la locomotiva unui tren de marfă în Prahova. Traficul feroviar de călători a fost oprit temporar
- O locomotivă care a deraiat în Vrancea, înlăturată de pe şine la aproape 5 luni de la incident. Mii de...
Şi tot vor apărea, dacă ne uităm la vârsta trenurilor CFR.
Bugetul estimat este de 100 de milioane de euro
Greta Neagu, reporter Observator: Jumătate dintre trenurile din România au durata de funcţionare depăşită. CFR Călători are în parcul său trenuri şi locomotive fabricate chiar în 1950. Vorbim, aşadar, despre şapte decenii de funcţionare. Teoretic, operatorul ar trebui să le scoată din uz până în 2025.
Traian Preoteasa, Directorul CFR Călători: Este clar că perioada trenurilor cu locomotive şi cu vagoane este depăşită. Am contractat cu Banca Europeană de Dezvoltare, BERD, vom achiziţiona sau intenţionăm să achiziţionăm în jur de 30 de rame noi.
Bugetul estimat este de 100 de milioane de euro. Când va ajunge prima ramă nouă în România, oficialii nu pot spune exact.
Călător: Am luat trenul privat, a fost ok. Dimineaţă am mers cu un tren de la CFR. Trenul de la CFR arăta groaznic. Insalubru de la A la Z. În grupul sanitar nu puteai să intri, scaune rupte, mizerie, praf, geamuri nespălate.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară anunţă o dublă veste bună: la sfârşitul anului, România va avea primul tren nou cumpărat în ultimele două decenii şi prima garnitură electrică achiziţionată, după aproape 40 de ani.
În următorii trei ani România vrea să cumpere 131 de trenuri noi cu fonduri europene
Rodrigo Maxim, Sindicalist CFR călători: Uitaţi cum sunt gările, pline. Şi oamenii vor să vină cât mai mult spre calea ferată, dar ne trezim că nu avem nici resursă umană, nici locomotive şi vagoane, nici trenuri noi; să oferim şi noi condiţii şi confort ca-n toată Uniunea Europeană.
Asta înseamnă că la vară, în sezonul vacanţelor, condiţiile vor fi la fel de rele. Directorul CFR Călători se gândeşte la o soluţie inedită ca să nu mai fie saună în vagoanele care merg la mare: trenurile să circule doar noaptea.
Traian Preoteasa, Directorul CFR Călători: Avem o problemă pe factorul Constanţa-Mangalia, fiind linie neelectrificată. Avem două variante: ori nu le mai ducem la Mangalia şi creăm o problemă de transport, ori le ducem la Mangalia şi le ducem pe timp de noapte şi să plece până dimineaţa, ca să nu apuce să stea în soare, 10 ore, 7 ore, încălzite aşa.
În următorii trei ani România vrea să cumpere 131 de trenuri noi cu fonduri europene.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰