Antena Meniu Search
x

Video ANIMAŢIE. Cum arată şi cât de mare este Planşeul Unirii, construit în 1936 în centrul Capitalei. Pericol iminent de prăbuşire

Contractul pentru refacerea planşeului care susţine Piaţa Unirii din Bucureşti a fost semnat azi. Au trecut şapte ani de când specialiştii în construcţii avertizau că toată zona se poate prăbuşi. Şantierul va începe abia anul anul viitor. Până atunci trebuie terminat proiectul de reconstrucţie a structurii care acoperă râul Dâmboviţa, un pasaj rutier şi metroul. 

Bianca Iacob
de Bianca Iacob

la 22.01.2024, 21:15

Vezi și

Zilnic, în zona Pieţei Unirii circulă aproape 60.000 de maşini, iar traficul greu nu mai este suportat de platoul de beton construit în 1936. Grinzile s-au fisurat, armăturile sunt corodate şi rupte, iar în placa de beton există infiltraţii.  

Începe reconstrucţia Planşeului Unirii

Planşeul acoperă râul Dâmboviţa, pasajul rutier şi metroul pe o lungime de 360 de metri. Dirijează apa pe sub pământ până în peretele pasajului rutier. De acolo, râul trece pe sub pasaj şi iese la suprafaţă lână magazinul Unirea. Pericolul de prăbuşire este iminent, lucrările sunt mai mult decât necesare. 

"Construcţia de beton este veche de aproape 100 de ani, ceea ce înseamnă că Planşeul Unirii va fi refăcut de la zero. Cursul râului Dâmboviţa nu va fi deviat, se lucrează la baraje pentru a permite şi lucrări în subteran", transmite Bianca Iacob, reporter Observator.

Pe acelaşi subiect

"În cazul planşeului, prima soluţie a fost de consolidare a structurii existente, dar având în vedere faptul că degradările sunt severe atât la infrastructură, la stâlpi, cât şi la suprastructură, la grinzi şi la placă, s-a recomandat soluţia a doua, realizarea unei structuri noi", a declarat Ionuţ Răcănel, Facultatea de Construcţii.

"De la anul, centrul Bucureştiului va fi transformat în şantier. Lucrările la Planşeul Unirii se vor desfăşura în trei etape. În faza 1 vor fi lucrări între zona Hanul lui Manuc şi prima jumătate a parcului de la Unirii, iar pentru a nu fi restricţionat traficul în zonă, specialiştii lucrează deja la un plan", adaugă Bianca Iacob, reporter Observator.

Apoi, lucrările se vor extinde. "În faza a doua se va putea interveni pe porţiunea planşeului care susţine la suprafaţă mare parte din parcul din zona Unirii, iar ulterior, în cea de a treia etapă se va lucra pe ultima porţiune a planşeului. Se va lucra pe porţiuni tocmai pentru a menţine circulaţia auto şi pietonală în zona unirii, pentru a nu bloca centrul oraşului", a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.

"E drumul pe care îl fac de două ori pe zi. Dacă trebuie să fie făcute, evident că trebuie să fie închis, nu avem ce să facem, ne supunem regulilor", spune un trecător.

Pasajul Unirii, în pericol de prăbuşire

La suprafaţă, planşeul susţine o parte din Piaţa Unirii, o uriaşă reţea edilitară de apă canal, termică, energie electrică, comunicaţii, pasaje. Consolidări vor fi făcute şi la Pasajul Unirii, care este în pericol de prăbuşire. 

"S-au înlăturat acele plăci care erau degradate, s-a schimbat structura rutieră din pasaj, dar nu s-au făcut intervenţii la pereţi, la structura de rezistenţă", spune Ionuţ Răcănel, Facultatea de Construcţii.

Cele două proiecte costă peste un miliard de lei. Perioada de execuţie este de doi ani, iar contractul a fost câştigat de asocierea Erbaşu-Bogart şi Concret Design Solution. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 1 vot
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Evenimente » ANIMAŢIE. Cum arată şi cât de mare este Planşeul Unirii, construit în 1936 în centrul Capitalei. Pericol iminent de prăbuşire