Antena Meniu Search
x

Video ”Au fost ultimele lui cuvinte”. Marius a murit la doar 30 de ani, în explozia din Călimăneşti. Acasă îl aştepta soţia gravidă, cu care abia se căsătorise

Drame fără sfârşit după explozia devastatoare de la Călimăneşti. Unul dintre cei patru muncitori care şi-au găsit sfârşitul pe şantierul Autostrăzii Moldovei abia se angajase la firma constructoare şi urma să devină tată. Colegii lui, care au supravieţuit, povestesc momentele de teroare în care s-au văzut nevoiţi să fugă din calea flăcărilor cu maşinile personale. În tot acest timp, Transgaz şi CNAIR, două mari companii ale statului, se întrec în... contradicţii pe anchetă.

Redactia Observator
de Redactia Observator

la 22.09.2023, 14:48

Vezi și

Zece muncitori lucrau pe tronsonul din zona Călimăneşti în momentul exploziei.

Marius avea 30 de ani şi abia îşi dusese la altar iubita, care este însărcinată în 5 luni. Rudele şi prietenii sunt în stare de şoc. 

Alexandru Chiriac, tatăl tânărului: În legătură cu niște probleme la mașină, am stat un pic de vorbă cu el, astea au fost ultimele lui cuvinte. A zis că ne auzim ...nu ne-am mai auzit.

Pe acelaşi subiect

Reporter: Soția lui cum se simte?

Alexandru Chiriac, tatăl tânărului: Căutăm să o liniștim, care mai de care. Ce să liniștim...Plânge săraca încontinuu.

Alți trei muncitori au murit și ei pe loc

Un muncitor de 37 de ani şi alţi doi de 47 de ani din Bacău şi Neamţ au murit şi ei pe loc. 

Toderică Panțâru, secretar comuna Bicaz: Un cetăţean al comunei noastre, cu o familie cu trei copii. Fata e căsătorită la Târgu Mureş, un băiat de 21 de ani şi un băiat de 14 ani. Era principalul susţinător al familiei.

Cunoscut al unuia dintre muncitorii morți: Te duci să câştigi un ban şi mori aşa... Trebuie să le facă AND-ul, că sunt arşi, sunt numai oase.

Filmul tragediei, prin ochii unuia dintre muncitorii răniți

Trei dintre supravieţuitori au fost deja externaţi. Într-un interviu pentru Observator, Florin a povestit momentele de spaimă prin care au trecut atât el, cât şi colegii săi.

Florin Gabriel Bădeanu, muncitor rănit: În faţa mea s-a aprins o mare flacără, în jur de 20-25 de metri înălţime. M-am speriat într-un fel şi am ales să deschid uşa, să sar şi să fug. Mi-au rămas actele, telefonul, tot, în utilaj acolo. Am avut maşina personală mai în faţă. Fugind, mi-am dat cu palma peste buzunar şi am auzit cheile zdrăngănind şi am zis că este o salvare.

În goana din calea nenorocirii, a luat cu el şi alţi colegi care aveau nevoie de ajutor.

Liviu Bădeanu, tatăl lui Florin: În timp ce a ajuns aproape de maşină, mai erau încă doi colegi. I-a luat şi pe ei în maşină şi i-a dus la prima salvare pe care a întâlnit-o în cale. 

Alţi doi muncitori au ajuns cu elicopterul, în stare gravă, la spitalele "Bagdasar-Arseni" şi Floreasca din Bucureşti.  Acum anchetatorii trebuie să stabilească a cui a fost vina.

Transgaz spune că dezastrul putea fi evitat

Reprezentanții Transgaz spun că dezastrul putea fi evitat: constructorul însă n-ar mai fi avut răbdare să primească undă verde pentru relocarea conductei.

Alexandru Macoveiciuc, purtător de cuvânt Transgaz: Proiectantul a venit cu trei propuneri de relocare a conductei, nu au fost avizate de Transgaz, pentru ca nu respectau normativele tehnice de relocare.

Fără acest aviz, muncitorii erau obligaţi să stea la o distanţă de cel puţin 20 de metri de magistrală. Compania Naţională de Drumuri contrazice însă Transgaz şi spune că toate avizele pentru lucrările de pe A7 au fost respectate. 

Prefectul județului vorbeşte despre o altă greşeală mortală. Conducta ar fi fost amplasată la o adâncime mult prea mică, de doar 30 de cm. În mod normal, magistralele cu gaz ar trebui să fie îngropate la un metru adâncime.

Nicușor Halici, prefect Vrancea: Clar este, din primele concluzii, o eroare umană. Nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Din punctul meu de vedere ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, arată cu degetul şi spre alţi vinovaţi. Lucrările nu erau supravegheate de niciun diriginte de şantier.

Specialistul trebuia să fie angajat de Ministerul Transporturilor.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Obişnuiţi să vă reparaţi maşina în service-ul de la colţ de stradă?

Observator » Evenimente » ”Au fost ultimele lui cuvinte”. Marius a murit la doar 30 de ani, în explozia din Călimăneşti. Acasă îl aştepta soţia gravidă, cu care abia se căsătorise