Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Autoritățile române speră că Meta și TikTok vor lămuri scandalul "fermelor de troli". Noi detalii despre armata de boți a lui Tal Hanan

Războiul pentru Cotroceni ajunge până la vârful marilor rețele de socializare. Platformele Meta si Tik-Tok vor verifica dacă în România există aşa-numitele ferme de troli, prin care se manipulează opiniile alegătorilor și intenția de vot. Mircea Geoană a fost acuzat că a apelat pentru campania sa la serviciile unui om de afaceri israelian, care ar fi folosit această tactică în peste 30 de ţări din întreaga lume. Deocamdată, autorităţile de la Bucureşti spun ca nu au dovezi în acest sens. 

de Redactia Observator

la 31.10.2024 , 20:36

Autoritatea Electorală Permanentă, ANCOM şi Ministerul Digitalizării au sesizat azi principalele platforme social media. Facebook, Instagram si TikTok vor verifica dacă în România există ferme de troli, cu mii de conturi fără identitate reală şi care produc fake news și dezinformare pe rețelele de socializare.

Marcel Ciolacu și Elena Lasconi l-au acuzat pe Mircea Geoană că ar folosi astfel de programe pentru a manipula opinia alegătorilor și intenția de vot. "Minciuni sfruntate. Pentru că pierd. Sunt disperați, sunt atacuri disperate. Este o minciună ordinară", a declarat Mircea Geoană.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică a făcut propria anchetă în acest caz. Instituția nu a găsit vreo dovadă că în România ar acţiona vreo entitate care să furnizeze şi să răspândească mesaje false către electorat. 

Vezi și

Mircea Geoană acuză în acest caz o operațiune de dezinformare și spune că PSD a regizat scandalul fermelor de troli alături de fostul deputat Sebastian Ghiţă. 

Pe acelaşi subiect

Generalul Nicolae Ciucă s-a implicat și el în acest scandal. Șeful PNL a anunțat că va cere o Comisie de anchetă în Parlament. "Mircea Geoană are foarte multe aspecte de clarificat. Folosirea trolilol și a altor metode de dezinformare, de influențarea percepției oamenilor, sunt metode specifice regimurilor autocratice", a declarat Nicolae Ciucă.

Între timp, apar noi detalii despre divizia de hackeri condusă de Tal Hanan - un personaj misterios care ar fi manipulat prin intermediul social media alegerile în peste 30 de țări din întreaga lume, din Africa până în America Latină.

O anchetă internațională a arătat că serviciile oferite de fostul agent secret israelian costă 15 milioane de euro pentru o campanie prezidenţială. Sau un preț redus de 6 milioane de euro pentru două luni de activitate. 

Zeci de milioane de euro pentru promovarea partidelor pe social media

Experții în social media spun că partidele politice investesc zeci de milioane de euro pentru promovarea pe rețelele de socializare. Iar banii vin direct de la bugetul de stat.

"Există cu siguranță rețele de troli, de postaci sau cum vreți să le spuneți - care crează haos online Din păcate există și o piață pentru asta, alimentată din bani publici de partidele politice, care au alocat 76 de milioane de euro pentru această operațiune", a declarat Dragoș Stanca, expert social media.

În ultimii 8 ani, subvenţia pentru partidele politice a crescut de 26 de ori. De la 14 milioane de lei în 2016, la aproape 380 de milioane de lei în 2024.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Evenimente » Autoritățile române speră că Meta și TikTok vor lămuri scandalul "fermelor de troli". Noi detalii despre armata de boți a lui Tal Hanan