Bacurile nu mai traversează Dunărea între Brăila și Smârdan. Firma de transport a suspendat cursele din cauza pierderilor: "Gata. Ajunge! E podul acum"
Circulația cu bacul peste Dunăre, între Brăila și Smârdan, a fost oprită complet după ce firma care se ocupa de transport, Romnav, a anunțat că are pierderi mari și nu își mai permite continuarea activității. Reprezentantul societății, Gheorghe Antistescu, a precizat pierderile sunt de aproximativ 20.000 de euro înregistrate lunar, din momentul în care a fost dat în circulaţie podul peste Dunăre.
Romnav Brăila, cel mai mare operator economic care asigură traversarea Dunării cu bacurile între Brăila şi Smârdan (Tulcea), a anunţat că îşi suspendă activitatea de traversare a fluviului pe o perioadă nedeterminată.
"Vă informăm că de la 01.11.2023 trecerea cu bacul a Romnav Brăila îşi încheie activitatea pe o perioadă nedeterminată", este anunțul postat pe pagina de Facebook a Romnav Brăila.
- Podul de peste Dunăre de la Brăila, fisuri imense în asfaltul turnat în urmă cu o lună: "Ce îi faceţi, mă,...
- Podul de la Brăila, reparat de mântuială. O bandă s-a umplut de crăpături, după ce a fost reasfaltată abia...
- Noi probleme la Golden Gate-ul românesc. Au apărut crăpături în asfalt, denivelări și infiltraţii în...
Antistescu: E o decizie definitivă. Gata, ajunge! Am văzut pierderile și nu mai putem
Decizia a fost luată de Romnav, ca urmare a pierderilor financiare înregistrate. Ar fi vorba de aproximativ 20.000 de euro/lună.
"Am luat această decizie din cauza pierderilor înregistrate, undeva la 20.000 de euro pe lună. E o decizie definitivă, ne-am apucat deja să strângem tot. Gata, ajunge! E podul acum, se va rezolva și cu trecerea pe timpul nopții. Am văzut pierderile și nu mai putem", a declarat Gheorghe Antistescu, acționarul majoritar al firmei Romnav, pentru debraila.ro.
Grindeanu a cerut CNAIR să deschidă circulația pe podul peste Dunăre și pe timpul nopții
Ieri, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat, la Brăila, că pe Podul suspendat peste Dunăre ar trebui să se circule 24 de ore din 24, nu cu restricţii pe timpul nopţii cerute de constructor pentru a da jos macaralele, deoarece a constatat că nu se lucrează la demontarea respectivelor macarale. "În luna iulie, când s-a dat drumul la circulaţie, şi-au luat angajamente măreţe că vor da jos macaralele, că pe parcursul nopţii vor reuşi să facă acest lucru. Din ce am văzut azi, de dimineaţă, împreună cu domnul Tudose, au reuşit să dea parţial prima macara. Domnule director (al CNAIR - n.r.), dacă vor continua aşa, aş vrea să luaţi decizia să se circule şi pe timpul nopţii. Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulaţia peste noapte, atâta timp cât aceste macarale nu sunt demontate. Dacă tot nu dau jos aceste macarale, atunci să se circule 24 de ore din 24. Când vor fi mobilizaţi, să vină dânşii să ceară la CNAIR că vor să lucreze ca să dea jos aceste macarale, până atunci 24 din 24", a declarat Grindeanu, potrivit Agerpres.
Podul peste Dunăre de la Brăila - cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră - a fost inaugurat pe 6 iulie anul acesta.
USR: Sorin Grindeanu e foarte mândru că încalcă cu bună-știință legea
USR a transmis că ministrul PSD Sorin Grindeanu încalcă cu bună-știință legea pentru că a deschis circulația pe podul de la Brăila, deși acest proiect nu a fost recepționat de Ministerul Transporturilor și are grave probleme de calitate. "Ministrul PSD al Transporturilor a deschis pe repede înainte un pod de 500 de milioane de euro nefinalizat, cu lucrări restante, de calitate îndoielnică. Doar ca să își facă poză cu panglica. De când s-a deschis podul de la Brăila, au apărut: infiltrații repetate în blocurile de ancoraj, șuruburi nestrânse la parapetele de protecție, asfalt necorespunzător care trebuie refăcut din temelii", potrivit unui comunicat de presă, citat de Mediafax.
USR arată că Legea 10/1995 privind calitatea în construcții este foarte clară și spune că "darea în folosință a construcției se face numai după admiterea recepției la terminarea lucrărilor".
"Ministrul Sorin Grindeanu se mândrește public că încalcă această lege, pentru că a dat drumul circulației fără recepție. Avem săptămâna și stricăciunea la podul de la Brăila. Iar PSD-iștii, ca niște mici oameni de stat, caută țapi ispășitori pe care să îi arunce sub autobuz. Zero asumare. Săptămâna asta a crăpat asfaltul până la hidroizolație la câteva zile de la reparație. Replica lui Mihai Tudose, politicianul care se tot laudă cu acest pod: nu e treaba statului. Ba este treaba statului. Adică a PSD-istului Sorin Grindeanu, coleg de partid cu Tudose. PSD la transporturi înseamnă gargară la televizor, în timp ce lucrările la pod nu sunt finalizate, defectele tot ies la iveală, iar drumul de legătură spre Jijila și capătul celui de la Brăila nu sunt încă deschise traficului", spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
USR cere remedierea de urgență a tuturor defectelor și recepționarea conform legii a podului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰