Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Podul de la Brăila, deschis din greşeală mai devreme. Reacţiile pasagerilor care au fost întorşi brusc din drum

De azi se circulă pe Golden Gate-ul românesc. Podul peste Dunăre care leagă judeţele Brăila şi Tulcea a fost inaugurat în prezenţa celor mai importanţi politicieni ai ţării. Ce-i drept, cu doi ani întârziere şi fără ca drumurile de acces să fie gata. La eveniment au venit zeci de şoferi pentru ocazia de a traversa primii minunea. Însă norocoşii care au ajuns pe pod, au fost întorşi din drum. 

de Adrian Obreja

la 06.07.2023 , 19:58

După cinci ani şi mai multe amânări, podul de la Brăila a fost inaugurat. Ocazia nu a fost ratată de mai marii ţării, care au ţinut discursuri înflăcărate la peste 40 de grade Celsius. 

Klaus Iohannis, preşedintele României: "Este cea mai amplă construcţie ridicată în România în ultimele trei decenii."

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Un pod al speranţei, un pod al unirii."

Vezi și

Marcel Ciolacu, premierul României: "Cele 500 de milioane de euro investite în pod s-au întors, în mare parte, în economia românească – mai ales în această regiune."

Pe acelaşi subiect

85% din cele 500 de milioane de euro, cât a costat proiectul, au venit de la Uniunea Europeană.

Adina Vălean, comisar european pe Transport: "Podul pe care îl inaugurăm astăzi este unul dintre cele mai mari şi sofisticate tehnic din Uniunea Europeană şi demonstrează că România are capacitatea de a dezvolta proiecte complexe de infrastructură."

Inaugurat cu întârziere

Inaugurarea podului, la doi ani după termenul iniţial de finalizare, nu înseamnă că lucrările sunt gata. Încă se lucrează la drumurile de acces, iar statul român are 22 de procese pe rol cu constructorul italian al podului, pentru termene neîndeplinite.

Sorin Grindeanu: "Mă aştept ca până la sfârşitul anului să se termine şi drumul spre Jijila, cei aproximativ 20 de kilometri şi a doua descărcare pe malul tulcean."

Podul suspendat de la Brăila este a treia ce amai mare construcţie de acest fel  din Europa. Are o lungime de aproape doi kilometri şi cei mai înalţi stâlpi de rezistenţă din România, de 193 de metri.

La ridicarea Golden Gate-ului românesc s-au folosit 200.000 de metri cubi de beton armat şi 25.000 de tone de oţel beton. Numai asfaltul de pe pod cântăreşte 14.000 de tone. Cablurile principale ce susţin greutatea sunt făcute din fire de oţel care, puse cap la cap, au o lungime de 81.000 de kilometri şi ar putea înconjura planeta de două ori. 

Echipa Observator a urmărit lucrările spectaculoase încă de la început. 

Adrian Obreja, reporter Observator: "Cele două blocuri de beton pe care le vedeţi în spatele meu şi care cântăresc fiecare 480 de tone vor fi ridicate la aproximativ 170 de metri."

A urmat întinderea cablurilor. "Sunt nişte forţe incredibile, podul are o greutate uriaşă, la care se adaugă traficul, vântul", explica un constructor.

În bătaia vântului au lucrat şi muncitorii care au asamblat cablajul, uneori la aproape 200 de metri înălţime. 

Adrian Obreja, reporter Observator: "Au fost trase rolele de ghidaj, acum se montează sistemul de iluminare."

Reporter: "Cât vă ia până la în vârf, la 190 de metri?"

Constructor: "Până în vârf nu am calculat, dar dacă plec de aici, undeva la 40 de minute ajung în Jijila."

Reacţiile pasagerilor care au fost întorşi brusc din drum

Zeci de şoferi au vrut să fie printre  primii care traversează podul în ziua inaugurării. 

"Acum e prima dată când vin să-l văd, aşa, finalizat şi să-l şi parcurgem."

Însă bucuria oamenilor a fost scurtă. Serviciul de Protecţie şi Pază informase poliţia brăileană că şi-a terminat misiunea, iar agenţii au înţeles că se poate circula. Cele câteva zeci de maşini care au apucat să treacă au făcut cale întoarsă.

Reporter: "Aţi venit special ca să îl traversaţi?"

Localnică: "Special, să vedem şi noi, că de aceea suntem din zonă, să vedem şi noi."

Poliţist: "O să vedeţi, doamnă, dar mai trebuie puţină răbdare."

Localnică: "Răbdare, tot noi, tot noi suntem cu răbdarea? Fir-ar al dracu' să fie, tot noi cu răbdarea!"

Adevărata inaugurare a avut loc abia la ora 15.00.

Reporter: "Cum e podul, prima traversare?"

Şofer: "Urcuşurile şi coborâşurile de la sol la pod, alea sunt cu denivelări."

Reporter: "Dar în rest cum arată?"

Şofer: "În rest, super!"

Adrian Obreja, reporter Observator: "După ce s-a deschis din greşeală circulaţia pe pod în urmă cu aproximativ trei ore, iată că în acest moment a avut loc deschiderea oficială. Sunt primii şoferi care traversează podul suspendat peste Dunăre de la Brăila."

Timp de cinci ani, şoferii nu vor plăti taxă pentru a traversa podul. Consntrucţia are o garanţie de 120 de ani şi există propunerea ca podul să devină pietonal o dată pe an. 

Adrian Obreja Like
Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Podul de la Brăila, deschis din greşeală mai devreme. Reacţiile pasagerilor care au fost întorşi brusc din drum