Video Podul de peste Dunăre de la Brăila, fisuri imense în asfaltul turnat în urmă cu o lună: "Ce îi faceţi, mă, iar s-a stricat?"
Golden Gate de România are din nou probleme. Au apărut fisuri imense în asfaltul noului pod peste Dunăre de la Brăila şi inflitraţii în structura de rezistenţă de sub apă. Constructorul pretinde că reţeta de asfalt a fost cerută special de statul român. De cealaltă parte, autorităţile spun răspicat - au comandat şi plătit un pod bun şi funcţional.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Șoferii care au trecut ieri pe pod au fost surprinşi să vadă muncitori care astupau, din nou, crăpăturile din asfalt. Lucrau pe aceeaşi bandă reparată şi în septembrie.
Adrian Obreja, reporter Observator: Doar o lună a trecut de la reasfaltare până când au apărut primele crăpături în asfalt. Crăpături atât de mari încât se putea vedea tablierul metalic al podului. Acum, întreaga bandă de circulaţie de pe sensul Tulcea-Brăila a fost închisă, iar problemele au fost remediate seara trecută.
Șofer: Ce îi faceţi, mă, iar? S-a stricat, nu?
Chiar dacă acum asfaltul este ca nou, şoferii se tem de alte defecte.
- Podul de la Brăila, reparat de mântuială. O bandă s-a umplut de crăpături, după ce a fost reasfaltată abia...
- Şofer rănit grav, după ce s-a răsturnat cu TIR-ul într-un sens giratoriu, la ieşire de pe Podul de peste...
- Noi probleme la Golden Gate-ul românesc. Au apărut crăpături în asfalt, denivelări și infiltraţii în...
Șofer: Nu ţine, nu e de durată. Calitatea asfaltului foarte proastă.
Șofer: Lucru de mântuială la România şi probabil de acum încolo o să se repare.
Constructorul celui mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor 30 de ani dă vina pe şoferii de camion care circulă pe pod cu tonaj peste limita admisă.
Constructorul dă vina pe şoferii de camion care circulă pe pod cu tonaj peste limita admisă
Alessandro Minniti - manager poiect: Soluţia care s-a adoptat pe acest pod nu e aceeaşi soluţie care se face de obicei în alte ţări. Noi am propus eventuală alternativă, dar din păcate această alternativă, având în vedere că nu e reglementată în România, nu a fost posibiliă.
Alin Șerbănescu - CNAIR: Eu plătesc şi ei sunt constructori. Ei trebuie să vina cu o soluţie adecvată. Nu că au propus sau nu au propus. Eu le accept orice soluţie care rezistă pe pod. Nu e treabă mea sa le propun soluţii. De aia au şi proiectare, de aia au şi execuţie.
Reţeta asfaltului este îndoielnică, susţin experţii în infrastructură.
Ionuţ Ciurea - preşedinte Asociatia Pro Infrastructura: Când tu ştii că ai acest pod pe o coloană vertebrală reţelei tale rutiere în zona de est şi sud a României, tu pui un asfalt de o calitate insuficientă.
Adrian Obreja, reporter Observator: Patru luni de la inaugurarea podului și trei rânduri de asfalt. Acesta este cel dinainte de inaugurare. Acesta pe care mă aflu este cel de luna trecută. Iar acesta de aici este cel de ieri.
Probleme au apărut şi la un element din structura de rezistenţă - locul unde sunt ancorate cablurile de susţinere - există inflitraţii în mii de fisuri minuscule. Constructorul nu pare îngrijorat şi spune că va găsi o soluţie.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: O să merg săptămâna viitoare în zonă şi o să dau mai multe explicaţii acolo. În acest moment, acea lucrare nu a fost recepţionată.
Podul de aproape 500 de milioane de auro a fost dat în folosință acum patru luni şi a trecut prin două runde de reparaţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰