Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Cauzele tragediilor aviatice din Dobrogea. Primele ipoteze după prăbuşirea elicopterului IAR 330-PUMA şi MiG-ului 21-LanceR- surse

Opt militari români au căzut la datorie într-o tragedie aviatică care a avut loc în Dobrogea.  Un MiG LanceR care executa o misiune de patrulare a dispărut de pe radar, iar elicopterul care a plecat în căutarea lui cu 7 militari la bord s-a prăbuşit. Toate persoanele au fost găsite decedate, iar anchetatorii încearcă să desluşească motivul incidentului, excluzând însă teoriile conspiraţiei cu privire la orice legătură cu conflictul din Ucraina.

de Redactia Observator

la 03.03.2022 , 14:06

Miercuri seara, o aeronavă MiG-21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, iar apoi a dispărut de pe radar. Au fost declanşate de urgenţă operaţiunile de căutare - salvare, iar un elicopter IAR-330 Puma a decolat spre zona posibilului impact. Elicopterul a pierdut legătura radio cu baza în jurul orei 20:44 şi s-a prăbuşit în zona localităţii Gura Dobrogei, judeţul Constanţa, la aproximativ 11 km de aerodrom.

În accidentul aviatic în care a fost implicat elicopterul IAR 330-Puma şi-au pierdut viaţa 7 militari, iar pilotul avionului MiG-21 LanceR a fost găsit în cursul nopţii, de asemenea decedat. Opt familii vor rămâne îndoliate pe vecie, în timp ce 11 copii vor creşte acum fără tată.

Epavele nu au fost încă ridicate, însă procurorii se află la faţa locului şi efectuează o anchetă. Acestea vor fi luate şi duse la Forţele Aeriene pentru anchetă şi expertiză tehnică, în timp ce cutiile negre vor fi şi ele examinate. 

Vezi și

Primele ipoteze privind cauzele accidentelor din Gura Dobrogei şi Cogealac

Pe acelaşi subiect

Conform informaţiilor Observator, incidentul este anchetat procedural ca un accident de muncă. "S-a deschis dosar pentru nerespectarea sau neluarea măsurilor de securitate în muncă", au declarat surse pentru Obsrevator. 

În ciuda comentariilor apărute în social media, care lansau teorii ale conspiraţiei cu privire la o legătură cu războiul din Ucraina, surse din cadrul anchetei au declarat pentru Observator că printre cauzele probabile pentru incidentul aviatic sunt vremea nefavorabilă, în cazul elicopterului, iar în cazul MiG-ului este puţin probabilă ipoteza givrării. 

Purtătorul de cuvânt al MApN, generalul de brigadă Constantin Spînu a declarat pentru Biziday“este exclusă orice conexiune între situația din Ucraina și prăbușirea aparatelor militare".

Potrivit unui comunicat transmis de MApN, o comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene şi de la Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Constanţa continuă cercetarea împrejurărilor în care s-a produs accidentul.

MApN anunţă că toate aeronavele de tipul celor implicate în catastrofele aviatice de miercuri seara - MiG-21 LanceR şi IAR 330 Puma - au fost consemnate la sol până la elucidarea cauzelor producerii prăbuşirilor.

Cine sunt cei 8 militari care au murit în tragedia aviatică

Căpitanul Costinel Iosif Niţă, pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri în judeţul Constanţa, şi-a pierdut viaţa, a anunţat Ministerul Apărării Naţionale. Pilotul avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii. Din anul 2014, el îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.

Cine erau militarii aflaţi la bordul eclicopterului

Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.

Locotenent Pătrașcu Sorin, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit.

Maistrul militar Banu Gelu, angajat din anul 1993 în vârstă de 53 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.

Caporal Lateș Cătălin, operator căutare salvare, 29 de ani, angajat din 2021, căsătorit și avea doi copii.

Sergent Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 44 de ani, angajat din 2021, căsătorit, un copil.

Maistru militar cls I Carp Vlad, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.

Maistru militar cls II Bosoi Sergiu, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Cauzele tragediilor aviatice din Dobrogea. Primele ipoteze după prăbuşirea elicopterului IAR 330-PUMA şi MiG-ului 21-LanceR- surse